تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۱۷۵۶

جرج جرداق امیرالمؤمنین(ع) را با اوصافش درک کرد

جرج جرداق امیرالمؤمنین(ع) را با اوصافش درک کرد
حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: عرضه آثار علمی به عالمان و بزرگان دین ویژگی بارز جرج جرداق مسیحی بود. مستشرقین و اسلام‌شناسان که در مسیر تحقیق درباره اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به نتایجی چه از راه عقل و چه نقل می‌رسند اگر پیش از انتشار عمومی آثارشان آن را بر بزرگان دین‌شناس عرضه نکنند، سبب انحرافات و گمراهی‌هایی می‌شوند که شاید جبران آن بسیار سخت باشد، لذا باید پیش از آنکه مباحث را در سطح عمومی منتشر کنند، آن را بر بزرگان دین عرضه کرده و پس از تأیید این بزرگواران، آن را به جامعه ارائه دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار کرد: جرج جرداق که حدود ۴۰ سال از عمر خود را در آثار و سخنان امام علی(ع) تحقیق و بررسی کرده است، شاید بتوان از نوع اسلام‌شناسانی قلمداد کرد که آثار خود را بر بزرگان دین‌شناس عرضه کرد. شاهد این نکته، خاطره‌ای است که آیت‌الله العظمی صافی در کتاب ارزشمند خود «فخر دوران» از ارسال کتاب «الامام علی؛ صوت العداله الانسانیه» پیش از چاپ توسط جرج جرداق، برای مرجع و زعیم عالی‌شأن حوزه، آیت‌الله العظمی بروجردی نقل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت جرداق، به عاشق امام علی(ع) شناخته شده است، بیان کرد: ما اول از همه امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان امام شناختیم و بعد از شناخت به امامت، ویژگی‌هایی را برای او بیان کردیم اما جرج جرداق فارغ از اینکه دچار این گونه مسایل و مشکلاتی در شناخت شخصیت انسانی امیرالمومنین علی(ع) شود، به صورتی کاملا درست و اصولی به شخصیت امام علی(ع) نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: او توفیق بسیار عجیبی داشت در اینکه امام علی(ع) را فارغ از مولفه‌هایی که ما در دین و مذهب برای او تعریف کرده‌ایم بشناسد. همایش بین‌المللی جرج جرداق با هدف شناخت شخصیت و آثار این دانشمند مسیحی در ایران برگزار شود تا ضمن تکریم شخصیت این دانشمند، آثار علمی او معرفی شود.

یادآور می‌شود، جورج سمعان جرداق اندیشمند و مورخ مسیحی معاصر، شخصیتی سرشناس بود که چهار دهه از عمر خود را برای مطالعه و تحقیق درباره به تعبیر خودش یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جهانی یعنی امام الموحدین حضرت علی(ع) صرف کرد و به همین دلیل او را «عاشق امام علی(ع)» لقب داده‌اند. وی صاحب کتبی از جمله دایرة‌المعارف «علی؛ ندای عدالت انسانی»، «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، «علی و ناسیونالیسم عربی» و عناوین دیگری در این زمینه است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما