تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۷۷۲۹

کتابخانه امیرالمؤمنین‌(ع‌) در نجف اشرف افتتاح می‌شود

کتابخانه امیرالمؤمنین‌(ع‌) در نجف اشرف افتتاح می‌شود
حجت‌الاسلام سیدهاشم میلانی بیان کرد که در حال حاضر به صورت محدود در اولین گام‌، بخشی را در کتابخانه مرکزی نجف با عنوان کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین‌(ع‌) راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن تاکنون هزار عنوان کتاب گردآوری شده و برای تایپ کتاب‌هایی که درباره ابعاد مختلف شخصیتی حضرت علی‌(ع‌) و همچنین شهر نجف است‌، گام‌هایی برداشته شده است‌.

در طول تاریخ‌، سلاطین و وزرا و شخصیت‌های مذهبی و دولتی در بازدید از کتابخانه انواع و اقسام هدایا از قبیل کتاب‌، قرآن و عتقیه‌جات اهدا می‌کردند و با وجود آستان قدس حضرت علی‌(ع‌)، کتابخانه روزبه‌روز رونق می‌گرفت تا اینکه شهرت جهانی پیدا کرد.

وی قدمت کتابخانه مرکزی نجف اشرف را نزدیک به ۱۰ قرن اعلام کرد و گفت که تا ۲۰۰ سال پیش ده‌ها هزار جلد کتاب در این کتابخانه جمع‌آوری شده بود، اما در طی چند سال اخیر اکثر این صور فرهنگی از بین رفته است‌.

مدیر کتابخانه تخصصی حرم امیرالمؤمنین‌(ع‌) تصریح کرد که پس از سقوط رژیم صدام با هدف مشارکت فرهنگی در آینده عراق تصمیم گرفتیم این کتابخانه را بازسازی کنیم و در واقع‌، از مرحله صفر شروع کردیم و کتابخانه با حدود ۳۰ هزار جلد کتاب یک سال پیش افتتاح شد.

میلانی بیان کرد که در زمینه رونق مجدد کتابخانه نجف مشتاقیم که از تجربیات و حمایت‌های دیگر کشورهای همسایه‌، بخصوص ایران‌، بهره‌مند شویم‌، زیرا با توجه به اشتراکات فرهنگی که میان عراق و ایران وجود دارد، از ایران می‌خواهیم تا تجربیات پربار خود را در این زمینه در اختیار ما قرار دهد و امیدواریم در حمایت از صنعت فرهنگی عراق غفلت نشود.

رئیس کتابخانه نجف اشرف تصریح کرد که از ایران می‌خواهیم تا در زمینه‌های چاپخانه پیشرفته که به دلیل قدیمی بودن چاپخانه‌های ما مسائل چاپ کتاب بسیار ضعیف است و همچنین اهدای کتاب‌، بخصوص کتاب‌های به زبان عربی و مرجع فارسی‌، ما را یاری کند زیرا در طول ۴۰ سال گذشته کتابخانه هیچ کتاب جدیدی نداشته است و از حیث به‌روز شدن کتاب هم به کمک در این زمینه نیاز داریم‌.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما