تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۱۵۸۳

همایش عصر عاشورائیان در اردبیل برگزار شد

همایش عصر عاشورائیان در اردبیل برگزار شد
همایش و تجمع عظیم عاشورائیان اردبیل که با حضور دستجات محلات ششگانه و اقشار مختلف مردمی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه سه شنبه در میدان عالی قاپو اردبیل آغاز شده بود، پس از دو ساعت عزاداری و سینه زنی و اشک ماتم در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) خاتمه یافت.

در این همایش حسینی هزاران نفر از مردم استان و نیز دستجات و هیئتهای عزاداری همچون اجتماع عظیم روز تاسوعا عشق و شور و سوز را به نمایش گذاشتند.

مردم حسینی استان اردبیل طی سالهای اخیر با اجتماعات تاسوعایی و عاشورایی، سوگواری اصیل و سنتی روز تاسوعا و عاشورا را برگزار می کنند که تجمع تاسوعا دیروز اولین اجتماع عظیم مردم در میدان عالی قاپو و صحن بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و با شکوه و حضور هزاران عاشق و عزادار برگزار شد.

پیش از این و طی سالهای گذشته آئینهای عزاداری روز تاسوعا و عاشورا منحصر به حضور دستجات و هیئتهای عزاداری در خیابانهای شهر بود که به صورت کاملا خودجوش و غیرهماهنگ برگزار می شد، اما از چهار سال پیش با برگزاری اجتماع عظیم حسینی و عاشورایی، عزاداریهای اردبیل از انسجام بیشتری برخوردار شده است.

در عزاداری سالهای گذشته به دلیل هیئتی بودن و حضور دستجات در سطح خیابان بسیاری از مردم نمی توانستند در عزاداریها شرکت کنند اما با تغییر این روند و برگزاری اجتماع حسینی و عاشورایی تمام شهروندان اردبیل و نیز مسافران علاقمند به عزاداری اردبیل می توانند در اجتماع بزرگ و دسته جمعی میدان بزرگ عالی قاپو حاضر شده و به عزاداری اصیل بپردازند.

برگزاری این اجتماع در سالهای گذشته با استقبال گسترده مردم اردبیل همراه شده و هزاران نفر از عزاداران در این اجتماع حاضر شده بودند، علاوه بر این اجتماع عظیم حسینی در شهرهای مختلف استان نیز برپا و عزاداری یکپارچه را به نمایش گذاشته است.

امروز نیز مردم اردبیل با شور و شعور حسینی و عاشورایی در اجتماع عظیم عاشورایی شرکت کردند تا بار دیگر به دور از هرگونه بدعت و خرافه به عزاداری سنتی و اصیل و در خور توجه اقدام کنند.

این مراسم در قالب نوحه سرایی توسط مداحان مشهور اردبیل، شعر سرایی توسط شاعران حسینی اردبیل و... برگزار شد.

اجتماع عزاداران عاشورایی اردبیل امسال مورد توجه رسانه های ملی و برون مرزی قرار گرفت و از شبکه های شبکه شما، آی فیلم، جام جم، پرس تی وی، و... و نیز از شبکه یک، دو و سه سیما به صورت زنده پخش شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما