تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۴۳۳

«خواهرانه به وقت خیزران» روی صحنه می‌‌رود/ اجرای مجدد از سه‌گانه‌ای عاشورایی

«خواهرانه به وقت خیزران» روی صحنه می‌‌رود/ اجرای مجدد از سه‌گانه‌ای عاشورایی
نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی سومین اثر از سه‌گانه‌ای عاشورایی است که با کارگردانی حسین پارسایی آذرماه سال گذشته در تالار وحدت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی اجرای عمومی شد.

«بانوی آب و آیینه» و «سردار مهر و ماه» ۲ اثر دیگر سه‌گانه عاشورایی پارسایی هستند که آن‌ها نیز به ترتیب در تالار اندیشه حوزه هنری و همچنین تالار وحدت در قالب اجرای عمومی روی صحنه رفتند.

قرار است نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» بار دیگر روی صحنه برود و این بار سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آبان‌ماه میزبان این اجرای نمایشی است. «خواهرانه به وقت خیزران» هر روز در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود.

در این نمایش که تلفیقی از مؤلفه‌های مدرن و شیوه اجرایی نمایش‌های آیینی و سنتی است، فقیهه سلطانی، تبسم هاشمی، رویا بختیاری و نادر رجب‌پور به ایفای نقش می‌پردازند ضمن اینکه عسل مردی بازیگر خردسال این نمایش است.

«خواهرانه به وقت خیزران» روایت کابوس کودکی است که در برهوتی سوزان با پیری سپیده موی ملاقات می‌کند و از رازی کهنه آگاه می‌شود، پس به یاری ۳ زن پا در وادی سفری بی‌بازگشت می‌گذارد اما ...

مرتضی مصطفی‌نژاد تهیه‌کننده،‌ سعید داخ مشاور کارگردان، سیامک احصایی مشاور هنری، هوشنگ هیهاوند دراماتورژ،‌ نادر رجب‌پور طراح حرکت و میثم احمدی دستیار کارگردان، طراح صدا و موسیقی نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» هستند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما