تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۵۰۲۰

نمایش عاشورایی «طفل و تیر و تشنگی»

نمایش عاشورایی «طفل و تیر و تشنگی»
فرهنگ: نمایش «طفل و تیر و تشنگی» با حضور هنرمندان گروه مکتب به مناسبت ایام محرم به روی صحنه می‌رود.

افشین ناظری کارگردان نمایش در این باره گفت: نمایش عروسکی عاشورایی «طفل و تیر و تشنگی» محصول مرکز تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با حضور هنرمندان گروه «مکتب» حوزه هنری استان تهران تولید شده است.

ناظری با اشاره به این مطلب که نمایش ویژه کودکان در دو گروه سنی ب و ج است افزود: داستان نمایش با محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) است و با زبانی ساده برای کودکان و مبتنی بر مستندات تاریخی به سه شیوه زنده، باتومی و سایه‌ای به اجرا در می‌آید.

ناظری این نمایش را بر اساس متنی از مهدی پوررضاییان کارگردانی می‌کند و الهه زاده محمدی نیز به عنوان دستیار کارگردان در این نمایش حضور دارد. مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، زهرا مریدی، رکسانا تاج الدینی، مریم کیاهاشمی،دنیا قاسمی و الهه محمدی بازیگران و عروسک گردانان نمایش هستند.

«طفل و تیر و تشنگی» از ۱۶ آذر ماه در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو سانس (صبح پنجشنبه و بعدازظهر جمعه) به صحنه می‌رود.

گروه مکتب از سال۸۱ در حوزه هنری استان تهران تشکیل شده است و از دیگر کارهای این گروه با موضوعات عاشورایی می‌توان به «تیر به جای شیر»، «شمشیر و باد و شلاق» و «شیرین تر از عسل» اشاره داشت.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما