تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۱۲۳۴

ماه محرم بهترین فرصت برای فرهنگسازی دینی است

ماه محرم بهترین فرصت برای فرهنگسازی دینی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی ، با اشاره به اینکه برخی هیئت‌ها بدون داشتن مجوز در استان زنجان فعالیت دارند، اظهار کرد: در شورای تامین شهرستان زنجان تصویب شده است که باید همه هیئت‌های مذهبی با کسب مجوز فعالیت کنند.

وی با توجه به برخورد جدی با هیئت‌های مذهبی بدون مجوز گفت: امسال با تصمیماتی که گرفته شده پلیس با هیئت‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌کند و این هیئت‌ها تا زمان اخذ مجوز نمی‌توانند دسته بیرون بیاورند و یا فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۰۰ هیئت مذهبی در شهر زنجان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از هزار و ۴۵۰ هیئت مذهبی فعال در استان ۷۰۰ هیئت با مجوز در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان چگونگی اخذ مجوز و ثبت هیئت برای درخواست کنندگان هیئت مذهبی و کسب مجوز برای هیئت‌های فاقد مجوز تصریح کرد: یک هیئت مذهبی باید ۳۰ عضو داشته باشد و از میان این افراد ۵ نفر به‌عنوان هیئت امنای هیئت مذهبی انتخاب می‌شوند و این ۵ نفر یک نفر مدیر را انتخاب کنند.

حجت‎‌الاسلام خدایی با اشاره به مدارک لازم برای اخذ مجوز بیان کرد: عدم سوء پیشینه ۵ نفر اعضای هئیت امنا، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت از جمله مدارکی است که برای اخذ مجوز باید به اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه وجود واعظ در هیئت‌های مذهبی الزامی است، عنوان کرد: در هر هیئت مذهبی باید یک روحانی وجود داشته باشد و سخنرانی روحانی در جلسات و برنامه‌های هیئت ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با توجه به اینکه همه فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باید با مجوز انجام شود، افزود: در سراسر کشور با هیئت‌های بدون مجوز برخورد شده و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود در حالی که سال‌های گذشته هیئت‌های بدون مجوز در استان زنجان فعالیت داشتند ولی امسال با تصمیمات گرفته شده پلیس با آنها برخورد می‌شود.

وی ابراز کرد: جمعیت و مخاطب، مسئول، مداح و واعظ از جمله رکن‌های اساسی یک هیئت مذهبی بوده که تمامی هیئت‌های فعال استان زنجان براساس این ارکان به فعالیت‌های مذهبی می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت مقابله با خرافه پراکنی در هیئت‌های مذهبی استان زنجان اظهار کرد: مقابله با خرافه پراکنی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه واعظان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هیئت مذهبی درسال جدید مجوز گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: هیئت‌ها باید مطابق منشور نوشته شده برای هیئت‌های مذهبی عمل کنند که در غیر این صورت با مشاهده تخلفات ممکن است با لغو مجوز هیئت متخلف جلوی فعالیتش گرفته شود.

حجت‎‌الاسلام خدایی با اشاره به مسائل مطرح شده در منشور هیئت‌های مذهبی بیان کرد: بر اساس این منشور همه هیئت‌ها باید قبل از ساعت ۱۱ به برنامه‌های خود خاتمه دهند، با گذاشتن وسایل و تجهیزات خود در معابر عمومی سد معبر نکنند.

وی با اشاره به استفاده از عَلَم در دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: هیچ یک از هیئت‌های مذهبی نمی‌توانند عَلَم دسته عزاداری که به شکل فلزی است را در کنار دسته‌های خود به حرکت در آورند بلکه این عَلَم‌ها باید در هیئت‌ها در جای ثابتی نگه‌داری شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ماه محرم باید از فرصت‌های ایجاد شده برای فرهنگسازی نهایت استفاده را ببریم، اظهار کرد: ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند با سخنرانی‌های انجام شده در هیئت‌های مذهبی فرصتی برای ترویج اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم بهره گیری مناسب از فرصت‌های ایجاد شده در عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند تهدید باشد، افزود: اگر به درستی از فرصت موجود در ماه محرم استفاده نشود فرصت ایجاد شده تبدیل به تهدید می‌شود که اثرات زیان باری برای دین اسلام و مذهب شیعه وارد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که با مقابله با عقاید خرافی دین و مذهب خود را حفظ کرده و با دشمنان خود مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه همه مردم باید اعمالی که در جامعه رایج می‌شود را با تعقل و تفکر بررسی کنند، تصریح کرد: با تعقل در اموری که بعضا در جامعه رایج می‌شود همه مردم می‌توانند با خرافه پراکنی مقابله کنند و روحانیان نیز با سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهند مانع از انتشار اطلاعات و احادیث غلط از دین شوند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما