تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۱۰۱۶

رسالت مداحان، هدایت جامعه از طریق ارائه اشعار پندآموز از ائمه اطهار(ع) است

رسالت مداحان، هدایت جامعه از طریق ارائه اشعار پندآموز از ائمه اطهار(ع) است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،رضا معممی مقدم در جلسه کانون مداحان و شاعران آئینی استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل و کارشناس تشکل های دینی اداره کل و با اشاره به بعضی خدمات سازمان تبلیغات اسلامی برای کانون مداحان،تشکیل دفتر ادبیات هلال،دفتر ادبیات شعراآئینی،تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان مداحی،راه اندازی رادیواینترنتی هلال،ایجاد سامانه تلفنی برای دریافت اشعارآئینی به مناسبت های مختلف مذهبی و دینی را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود:طرحی با عنوان مداحان دانش آموزبه وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است که در آینده انجام خواهد شد.

وی برگزاری دوره پودمانی مداحی در دانشگاه را از جمله دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بر شمرد و اظهارکرد:نداحان اهل بیت(ع)بزرگترین اهداف انقلابی و حسینی در فعالیت های کاری مداحان قابل انجام است که با تبدیل آن به فرصت ارزشمند گامهای مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)برداشته می‌شود.

مقدم با اشاره به ایام عید قربان و غدیر و دهه امامت و لایت،موضوع منقبت مولای متقیان امام علی(ع)را مستلزم بیان اشعار حماسه صحیح و پندآموز دانست وتصریح کرد:مبلغین و مداحان در کنار هم با بیان ویژگی های امام علی(ع)و توصیف دلاوری های آن امام بزرگوار،جایگاه و شأن اهل بیت(ع)را ترسیم کنند.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به هجمه های دشمنان و گروه های ضد شیعه،اقدامات جنایتکارانه این گروه را عملی ضد انسانی برشمرد و خواستار تلاش مبلغان و ستایشگران برای تبیین حقیقت تشیع و تبیین مقام جایگاه امام علی(ع)به‌عنوان الگوی شیعه حقیقی شد.

وی در پایان سخنان خود اظهارامیدواری کرد با برگزاری مراسم های پرمحتوا و بیان اشعار ارزشمند،مداحان بتوانند به وظیفه خود در خصوص تبیین مقام اهل بیت(ع)داشته باشند.

سید مصطفی میر کمالی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان مرکزی در این جلسه ضمن خیرمقدم به مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:حدود ۱۱۴۸مداح در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۸۳۸ مداح برادرو ۳۰۴ مداح خواهر هستند.

وی تعداد مداحان شاخص را ۲۰۰ مداح دانست و افزود:این مداحان که بسیاری از همایش های مداحان و ستایشگران استان و یا همایش های مذهبی،قرآنی و ادبی حضور می یابند و از برنامه های تدوین شده دستگاه های فرهنگی استقبال خوبی داشته اند.

گفتنی است، این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل،حجت‌الاسلام غلامرضا گودرزی مسئول حراست اداره کل،مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل،سید مصطفی میرکمالی رئیس کانون مداحان استان مرکزی و رؤسای کانون مداحان شهرستان های تابعه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما