تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
۰
کد مطلب : ۲۱۰۱۵

شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست

شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، رضا معممی مقدم در جلسه شورای هیئات مذهبی استان مرکزی ضمن تقدیر از مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل و کارشناس تشکل های دینی اداره کل افزود: با وجود آنکه در روز غدیر خم جانشین بر حق رسول خدا(ص)مشخص شد،اما مردم به راه خطا رفتند و به حکومت فاسق یزید تن دادند که اگر مردم این واقعه تاریخی عظیم را فراموش نمی کردند حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به اهمیت متن خطبه غدیر توجه به این خطبه و حفظ آن را یک برنامه ارزشمند فرهنگی مذهبی دانست و اظهارکرد:امید است آهنگ بهره گیری از دهه ولایت مانند دهه کرامت که گذشت اهمیت ویژه ای پیدا کند و با قرائت خطبه غدیریه در سایر اماکن عمومی نظیر پارک ها و سایر فضاهای عمومی،اهمیت این خطبه عظیم شناخته شود.

مقدم تصریح کرد:نقش هیئات مذهبی در تبیین جایگاه ولایت امام علی(ع)و نیز نقش ولایت فقیه در جامعه بسار مهم است.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعاملات بخش های کاری تبلیغات اسلامی با گروه های مردمی ابراز داشت:می توان عملیاتی کردن طرح ها را در گروه های وابسته هم به خوبی عرضه داشته که به‌عنوان مثال می توان از گفتمان های دینی یاد کرد که می‌شود این برنامه هارا در جمع اعضای هیئات مذهبی و تشکل های دینی انجام داد.

وی وجود ۹۱۰۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور را یک ظرفیت بالقوه ارزشمند دانست که با به فعل در آوردن قابلیت های نهفته آنان می توان به انجام بسیاری از برنامه های فرهنگی در سطح وسیع جامه عمل پوشاند.

وی از پردازش بانک هوشمند هیئات مذهبی کشور خبر داد که به صورت آنلاین برای هیئات مذهبی کل کشور مورد استفاده قرار می گیردو هیئات مذهبی می توانند از تمام بستر آن برای اطلاعات و اخبار و ارسال پیامک بهره گیرند.

مقدم در پایان سخنان خود انجام نذر فرهنگی و قرآنی،توجه به هیئات مذهبی بانوان،توجه به سبک زندگی حسینی در جامعه را از جمله برنامه های مهم و قابل اجرا در هیئات مذهبی دانست و خاطرنشان کرد:امید است با برنامه ریزی لازم فعالیتهای دینی در سراسرکشور به بهترین شکل انجام شود.

گفتنی است،این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل،حجت‌الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل،مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل،احمد رضائی خواه رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی و رؤسای شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما