تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۰۷۶۱

لزوم سامان دهی فعالیت های مداحان، مبلغان و مدیران هیئت های مذهبی بانوان

لزوم سامان دهی فعالیت های مداحان، مبلغان و مدیران هیئت های مذهبی بانوان
فاطمه السادات حسینی در نشست با بانوان مداح ، مبلغان و مدیران هیئت های مذهبی بانوان ، با اشاره به اینکه خودسازی اولین مرحله برای الگوسازی و تأثیرگزاری است ، ابراز داشت : در تبلیغ دین باید مطالب به گونه ای صحصیح و برخواسته از عقل باشد و با تمام وجود ، احساس و محبت و مهرورزی بر زبان جاری گردد .

وی در ادامه ضمن برشمردن آسیب هایی در حوزه کاری آن ها ، افزود :کسی که به بیان مطالب دینی می پردازد باید قدرت نظریه پردازی و پاسخگویی به شبهات زمانه را داشته و متخلق به اخلاق الهی و آراستگی ظاهر باشد و از نگاه های سلیقه ای و کلیشه ای پرهیز شده و با عقلانیت، با خرافات و بدعت های غلط مبارزه شده و اندیشه های جامعه را خصوصأ جوانان را اقناع نمایند .

مشاور استاندار تصریح کرد :برای سامان دهی مداحان ، مبلغان و مدیران هیئت های مذهبی بانوان ؛ باید تشکیلات تعبیه گردد و در این تشکیلات نیاز است از سازمان های مرتبط در این خصوص یک کارشناس حضور داشته باشد .

فاطمه السادات حسینی اظهار داشت : برای رسیدن به اهداف معرفتی و تعمیق باورها باید از فعالیت های خودجوش مردمی شروع کرد .

وی گفت : هیئت های مذهبی ، مداحان و مبلغین مذهبی باید به شیو ای عمل کنند که پاسخگوی نیازهای روز بوده و ذائقه ها را به سمت درست جهت دهند و از تکنولوژی به عنوان یک ابزار فرهنگی استفاده و تهدیدات را تبدیل به فرصت نمایند و همان گونه که به مباحث عزاداری پرداخته می شود به شادی و نشاط افراد براساس شئونات اسلامی هم پرداخته و میلادها را پررنگ تر برگزار نمایند.
مرجع : نسیم صبا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما