تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۹۰۴

زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) توسط شیوخ شیعه و سنی عراق

زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) توسط شیوخ شیعه و سنی عراق
به گزارش خیمه، هیئتی 192 نفره از شیوخ عشایر استان "صلاح الدین" عراق و حومه، اعم از شیعه و سنی روز گذشته وارد کربلا شدند و با حضور در حرم مطهر امام حسین(ع) وحدت واقعی را به معرض نمایش گذاشتند. 

"عبدالمهدی کربلایی" مدیرآستان مقدس حسینی با استقبال از اقدام شیوخ عشایر علاءالدین در زیارت امام حسین(ع)، تصریح کرد: اقدام رهبران شیعه و سنی استان صلاح‌الدین در زیارت مشترک حرم مقدس حسینی(ع) نشان‌دهنده شعور و درک بالای ایشان و آگاهی درست نسبت به وضعیت داخلی است.
وی افزود: رسیدن به وحدت عملی و واقعی را باید دراین گونه اقدامات جستجو کرد و از آن حمایت کرد.

مدیر آستان مقدس حسینی(ع)در ادامه اظهار داشت: در برابر این اقدام چندی پیش تعدادی از شهروندان کربلایی در کنار اعضای آستان مقدس حسینی(ع) نیز به شهر سامرا رفته و با شیوخ عشایر شیعه و سنی این شهر دیدار و گفتگو کردند.

از سوی دیگر "عبدالامير علی كاظم" نایب رئیس مجلس شیوخ عشایر صلاح‌الدین با مفید دانستن این دیدارها تصریح کرد: این دیدار در لبیک به دعوت آستان حسینی و به منظور نهادینه شدن تقریب عملی و یکپارچگی بیشتر برای مقابله با فتنه هایی که عراق را تهدید می کنند، می باشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن این دیدارها افزود: ما از اینجا یعنی شهر مقدس کربلا به جهانیان این پیام را می دهیم که عراق کشوری یکپارچه و متحد است و هیچ شخص و جریانی قادر نخواهد بود بین ملت عراق تفرقه بیفکند و از راه مستقیم خود دور سازد.

بنا بر گزارش شیعه آنلاین، گفتنی است شیوخ عشایر صلاح‌الدین عراق برای دومین بار در ماههای اخیر است که این دیدار را ترتیب داده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما