تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۱۸۹۰۹

مداح واقعی برای پیامبر و ائمه اطهار کار می‌کند نه برای زراندوزی

مداح واقعی برای پیامبر و ائمه اطهار کار می‌کند نه برای زراندوزی
حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در گنبدکاووس گفت: پیوند مداحان، پیوند با ائمه است، منبع خوراک و تغذیه فکری آنان ائمه، احادیث، روایات و قرآن است و سند آن هم از همین جاها گرفته می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه روایات جنبه های متفاوتی از لحاظ ضعیف بودن یا قوی بودن دارد در بحث عملی از رساله مراجع تقلید گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: ائمه نشانه ی ما هستند تا ما راه را گم نکنیم اگر امروز گروه داعش و وهابیون خیانت می‌کنند چون اینان بدون نشانه هستند، در انقلاب اسلامی به ما آموزش داده شده است که از یکجا فرمان بگیریم تا را را گم نکنیم.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: در اوایل انقلاب از امام راحل و امروزه از مقام معظم رهبری اطاعت می‌کنیم تا مسیر همه مشترک باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که چشم دل دارند هیچ وقت گمراه نخواهند شد، ائمه صراط مستقیم و نور خدا هستند.

وی ادامه داد: مداحان زیادی در دنیای امروزی وجود دارند یکی مداح زر اندوزی یکی مداح ثروتمندان و... مدح اصلی، مداح پیامبر و ائمه است و این مداحان در دنیا و آخرت سربلند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: خوشبختانه شرایط مداحی ما امروزه بسیار مطلوب شده است و هیات مذهبی برنامه های خوبی را ارائه می دهند و این نشاندهنده ی رشد خوب در این جامعه است.

وی اضافه کرد: دو هزارو ۱۰۰ هیات و تشکل دینی در استان وجود دارد و این یعنی دو هزار ۱۰۰ پایگاه دینی و این یعنی در این پایگاه ها احکام، روضه، سخنرانی و مدح اهل بیت صورت می گیرد که ظرفیت خوبی برای استان است که متاسفانه بعضی ها آنرا نمی بینند.

وی ادامه داد: تقدیم چهارهزار شهید در استان سند دینداری این استان است، معتقدیم که آسیب هایی هم وجود دارد ولی این آسیب‌های جزئی نباید باعث شود که هیات و مساجد نادیده گرفته شود.

ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ تا ۷۰٪ از خرافات در عزاداری‌ها حذف شده و جلوی رشد خرافات گرفته شده است، باید آموزش ببینیم تا دیگر خرافات نیز حذف شود، در مداحی‌ها باید بین مداحی و امام و رهبری و ارزشهای انقلاب پیوند زده شود چون انقلاب را نمی توان از مساجد جدا کرد. انقلاب ما از همین مسجدها ظهور کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد : ما اصرار داریم مداحان مستند بخوانند و آنچه در تخصص علما است حتما با نظر عالم صورت گیرد. یک هیات باید متشکل از یک قاری آموزش دیده، یک مداح آموزش دیده، یک عالم و یک رابط فرهنگی داشته باشد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما