تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۸۸۹
با هدف اشاعه نهضت حسینی؛

پنجمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي برگزار می شود

پنجمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي برگزار می شود
به گزارش خیمه، پنجمین همایش سراسری آیین های عاشورایی از سوی مرکز هنرهای نمایشی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از بیست و دوم تا بیست و ششم دی ماه در گرگان برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش اشاعه نهضت حسيني از طريق هنر ارزنده تئاتر عنوان شده است.

همايش سراسری آیین های عاشورایی از بخش‌هاي صحنه‌اي، تعزيه و آيين‌هاي نمايشي تشكيل شده است و فراخوان این همایش نیز به شرخ زیر اعلام شده است.

در بخش صحنه‌اي اين همايش آثاري در اولويت انتخاب خواهند بود كه علاوه بر پرداختن به نهضت عاشورا و موضوعات اجتماعي مرتبط با آن به لحاظ كيفي واجد شرايط و مناسب باشند. 

آثار متقاضي نبايد در دوره‌هاي پيشين همايش شركت كرده باشند و متقاضيان حضور در اين بخش مي‌بايست سه نسخه تايپ شده از نمايشنامه و فايل آن در محيط WORD را به همراه مدارك عمومي مورد نياز تا 15 مهرماه سال جاري به دبيرخانه همايش ارسال كنند. 

نتايج بازخواني اين بخش تا 5 آبان ماه سال جاري اعلام شده و بازبيني آنها از اواخر آذرماه آغاز مي شود. 

به آثار راه يافته به اين بخش حداكثر تا سقف بيست ميليون ريال كمك هزينه پرداخت خواهد شد. 

همچنين در بخش تعزيه اين همايش مجالس تعزيه توسط ستاد برگزاري و از بين گروه‌هاي باسابقه انتخاب و در تهران اجرا خواهند شد. 

متقاضيان حضور در بخش آيين‌هاي نمايشي نيز مي بايست سه نسخه لوح فشرده از آيين‌هاي نمايشي مرتبط با عاشورا و نهضت حسيني را تا تاريخ 25 آذرماه به همراه مدارك عمومي مورد نياز به دبيرخانه همايش ارسال كنند. 

به آثار راه يافته به اين بخش نيز حداكثر تا سقف ده ميليون ريال كمك هزينه پرداخت خواهد شد. 

گفتني است علاقه مندان به شركت در اين همايش مي بايست فرم تقاضاي حضور در همايش را به همراه يك قطعه عكس پرسنلي كارگردان و مجوز كتبي نويسنده براي متقاضيان حضور در بخش صحنه‌اي به آدرس تهران، خيابان حافظ، خيابان استاد شهريار، جنب تالار وحدت، مركز هنرهاي نمايشي، دبيرخانه دائمي جشنواره‌ها ارسال كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما