تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۸۸۰۳

هیئت مذهبی بزرگترین ظرفیتی است که می تواند در خدمت ترویج قرآن باشد

هیئت مذهبی بزرگترین ظرفیتی است که می تواند در خدمت ترویج قرآن باشد
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره شیخ لو به فعالیت ۶ هزار تشکل قرآنی در سه قالب موسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری و خانه‌های قرآنی روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان دارالقرآن الکریم ۳ ماوریت اصلی را پیگیری می‌کند که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی ادامه داد: ماموریت اول ما توسعه آموزشهای قرآنی در سطح کشور است. در طی این سالها ۱۰۵ هزار معلم قرآن توسط سازمان دارالقرآن تربیت شده است. ماموریت دوم ما ساماندهی مشارکتهای مردمی در حوزه فعالیتهای قرآنی است. تلاش ما این است که زمینه حضور مردم را در فعالیتهای قرآنی فراهم کنیم.

قره شیخ لو نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم را ماموریت مهم دیگر سازمان دارالقرآن برشمرد و یادآور شد: علاوه براین سازمان فعالیتهای دیگری از جمله تبلیغ‌های قرآنی، برگزاری مسابقات و جشنواره های قرآنی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم را برنامه ریزی و انجام می دهد.

وی با تاکید بر این که بودجه های قرآنی پاسخگوی نیازهای قرآنی کشور نیست، تصریح کرد: دیدگاه سازمان در حوزه قرآن این است که ترکیبی از حضور مردم و حاکمیت در فعالیتهای قرآنی شکل بگیرد.

قره شیخ لو به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به قرآن در هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: فعالیتهای هیئات مذهبی باید در قالب ترکیبی از قرآن و عترت شکل بگیرد. چه قدر خوب است که در کشور هیئت مذهبی قرآنی داشته باشیم.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل هیئات مذهبی بزرگترین ظرفیتی است که می تواند در خدمت ترویج قرآن باشد. شما می توانید در هیئات مذهبی انقلاب قرآنی به پا کنید.

وی اضافه کرد: امسال در صدد هستیم با تکیه بر کمک های مردمی ۵۰۰ هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم کشور به صورت رایگان توزیع کنیم. پوسترهای مربوط به تبلیغ این موضوع به زودی توزیع می‌شود اما در همین مدت کوتاه که تبلیغ آن چنانی هم نشده استقبال مردم از این طرح قرآنی خوب بوده است.

قره شیخ لو در پایان تاکید کرد: امسال که در سال فرهنگ به سر می بریم بحث گسترش فرهنگ قرآنی در هیئات مذهبی باید جدی گرفته شود.

گفتنی است، نخستین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما