تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۸۷۰۹

جلسه روحانيون و مداحان در كربلا برگزار شد

جلسه روحانيون و مداحان در كربلا برگزار شد
حجت الاسلام اوسطي در جلسه روحانيون و مداحان كه در محل نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد از روحانيون و مداحان خواست تفكر را در برنامه هاي خود قرار دهند.

 وي با بيان اين روايت از امام صادق (ع) كه مي فرمايند: اگر از نعمت تفكر صحيح استفاده كنيم، ما را با خوبي ها آشنا كرده و به عمل صالح وا مي دارد گفت: بر روحانيون و مداحان لازم است به تفكر در زمينه هاي مختلف روي بياورند.

اوسطي در ادامه ابراز كرد: بايد در روز چند دقيقه براي تفكر به اعمال و رفتار خود آن هم به صورت بدبينانه وقت بگذاريم. تفكر نسبت به كارمان، نسبت به برخوردهايي كه داريم، نسبت به لقمه و رفتارمان با ديگران و خانواده.

سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تفكر با نگاه بدبيني نسبت به ديگران را موجب گناه دانست و تصريح كرد: تفكر با نگاه بدبيني به ديگران حرام است ولي اگر اين تفكر نسبت به خود انسان باشد باعث رسيدن به كمال و تعالي مي شود.

وي به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت‌الاسلام اوسطي با بيان اين روايت از امام صادق (ع) كه مي‌فرمايند «اگر از نعمت تفكر صحيح استفاده كنيم، ما را با خوبي‌ها آشنا كرده و به عمل صالح وا مي‌دارد» گفت: بر روحانيون و مداحان لازم است به تفكر در زمينه‌هاي مختلف روي بياورند.

وي در ادامه ابراز كرد: بايد در روز چند دقيقه براي تفكر به اعمال و رفتار خود آن هم به صورت بدبينانه وقت بگذاريم. تفكر نسبت به كارمان، نسبت به برخوردهايي كه داريم، نسبت به لقمه و رفتارمان با ديگران و خانواده.

سخنران اعزامي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تفكر با نگاه بدبيني نسبت به ديگران را موجب گناه دانست و تصريح كرد: تفكر با نگاه بدبيني به ديگران حرام است ولي اگر اين تفكر نسبت به خود انسان باشد باعث رسيدن به كمال و تعالي مي‌شود.

وي در پايان با اشاره به اينكه دو عامل باعث شد ابوذر به مدارج عالي ايمان برسد و حتي با وجود امتحانات سنگين لحظه اي در ايمانش تزلزل به وجود نيايد گفت: عامل اول محبت به پاكان و نيكان و علي الخصوص اهل بيت بود و عامل بعدي تفكر بود تا آنجا كه امام صادق در اين زمينه فرموده اند: بيشترين عبادت ابوذر، تفكر بود.

پس از سخنراني حجت الاسلام اوسطي، حجت الاسلام جاوري به بيان نكاتي به روحانيون و مداحان و پاسخ به سوالات پرداخت.

در پايان با اشاره به اينكه دو عامل باعث شد ابوذر به مدارج عالي ايمان برسد و حتي با وجود امتحانات سنگين لحظه اي در ايمانش تزلزل به وجود نيايد گفت: عامل اول محبت به پاكان و نيكان و علي الخصوص اهل بيت بود و عامل بعدي تفكر بود تا آنجا كه امام صادق در اين زمينه فرموده اند: بيشترين عبادت ابوذر، تفكر بود.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما