تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۸۴۵

نشست شوراي هيئات مذهبي استان لرستان برگزار شد

نشست شوراي هيئات مذهبي استان لرستان برگزار شد
به گزارش خیمه ، نشست هيئات مذهبي استان لرستان با حضور مسئول تشکلهاي ديني اداره کل تبليغات اسلامي و رئيس اداره تبليغات شهرستان بروجرد در اين شهرستان برگزار گرديد.

 رئيس تبليغات شهرستان بروجرد در این نشست گفت: اين روزها همه جا سخن از تهاجم فرهنگي است ،فرهنگ به معناي وسيع کلمه شامل عقائد،اخلاق،ارزشها،آداب و رسوم،تاريخ و ادبيات، در واقع چهره جامعه محسوب مي شود. زيبائيهاوزشتيهاي جامعه را در آئينه فرهنگ هر قوم و ملتي مي توان مشاهده کرد. پس منظور از تهاجم فرهنگي تاخت و تاز دشمنان به ارزشهاي اسلامي و عقايد جوانان و ويران ساختن پايه هاي اخلاقي است. 

حجت الاسلام و المسلمين حکمتي گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به دليل ناکامي در حمله هاي نظامي و سياسي و اقتصادي اين بار هجوم شديد خود را متوجه فرهنگ جامعه اسلامي کردند دشمن قسم خورده که دين و ارزشهاي ديني و قرآن را از ما بگيرد به همين دليل تهاجم فرهنگي را عليه ما آغاز کرده است. اما ما هم وسائل مهمي براي ايستادگي در مقابل يورش دشمنان داريم . مانند ايثار ، شهامت، آزادگي، جهاد که اگر برجامعه سايه افکن شود تسلط بر چنين جامعه اي غير ممکن است .

رئيس اداره تبليغات بروجرد گفت: امروز بايد سعي کنيم مثل زمان جنگ ، همه امکانات و نيروها را به طرف تهاجم فرهنگي سوق دهيم بايد باورمان شود که دشمن در خانه و کاشانه ما وارد شده است بايد همه مسئولين و دست اندرکاران درد را احساس کنند نه اينکه کمک کنند و درد را استقبال کنند بايد مثل زمان جنگ که جنگ در اولويت بود الان هم تهاجم فرهنگي در اولويت باشد نه در حاشيه. هنوز متاسفانه فرهنگ سازي نشده است و براي مبارزه با دشمنان بايد فرهنگ سازي کنيم. آنقدر که به مسائل حاشيه اي مي پردازيم به تهاجم فرهنگي نمي‌پردازيم.به اندازه اي که براي مواد غذايي و ...تبليغ مي شود براي شناساندن تهاجم فرهنگي تبليغ نمي شود، به اندازه اي که مسئولين براي قدرت در گيرند و کار مي کنند براي مبارزه با تهاجم فرهنگي کار نمي کنند .

حجت الاسلام حکمتي گفت: براي مبارزه با تهاجم فرهنگي ، اضافه کاري،حقوق، مقام نبايد مطرح باشد، بايد عشق ، انگيزه، علاقه به کشورو پيروي از ولايت فقيه مطرح باشد ، اگر توانستيم اوقات فراغت جوانان را پر کنيم ، اگر توانستيم جوانان را باسيره امام حسين(ع) آشنا کنيم مي توانيم در مبارزه با تهاجم فرهنگي سربلند بيرون بياييم . 

وی افزود : دشمن براي اينکه محبت اهل بيت(ع) را که سرمايه اصلي ماست از جوانان بگيرد مبالغ کلاني را مي پردازد و اگر ما بتوانيم خلا را پر کنيم و جوانان را از بي کاري و کسالت روحي نجات بدهيم آنگاه با تهاجم فرهنگي مبارزه کرده ايم.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما