تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
۱
کد مطلب : ۱۸۳۵۰
نائب رئیس خانه مداحان اهل بیت(ع) خبرداد؛

آغاز پذیرش دانشجو در «دانشکده علوم و فنون مداحی»

آغاز پذیرش دانشجو در «دانشکده علوم و فنون مداحی»
حسن آهی نائب رئیس خانه مداحان اهل بیت(ع) با بیان این خبر، اظهار کرد: دو سال پیش مقدمات و کارهای ثبت این دانشکده شروع شده و تفاهم نامه بین ما و وزارت علوم به امضاء رسیده است که به احتمال زیاد از مهرماه امسال پذیرش دانشجو و برگزاری کلاس‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل در این دانشکده به صورت غیرانتفاعی بوده و نحوه پذیرش به این صورت است که اشخاص باید پایه مداحی، معادل مدرک پیش‌دانشگاهی را گذرانده‌ و به این علوم و فنون آشنایی داشته باشند در این صورت از طرف خانه مداحان برای ثبت نام در دانشکده علوم و فنون مداحی معرفی می‌شوند.

نائب رئیس خانه مداحان اهل بیت(ع) با بیان این که دور اول این طرح تنها در تهران انجام می‌شود و در آینده در کل کشور اجرا خواهدشد، گفت: در دور اول حدود ۵۰ نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته و جذب می‌شوند که شرط سنی آن بالای ۱۸ سال است. به‌طوریکه دوره کاردانی ۲ ساله و کارشناسی هم به مدت ۲ سال خواهد بود و به صورت پودمانی برگزار می‌شود.

آهی یاد آورشد که کتاب‌ها و سرفصل‌های تدریسی در این دانشکده در دست تهیه است و اساتید نیز از طرف خانه مداحان معرفی شده اند و به احتمال زیاد در مهرماه امسال پذیرش دانشجو در دانشکده آغاز می‌شود.


ضبط مداحی برای صداوسیما در استودیوی خانه مداحان

وی همچنین از امضا تفاهم نامه‌ای با صداوسیما جهت ضبط برنامه و مداحی برای مناسبت‌های خاص در استودیوی خانه مداحان خبرداد و گفت: خانه مداحان اعلام آمادگی کرده که این برنامه ها را در این استودیو ضبط کند و برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رسانه ملی قرار دهد که با این اقدام محدودیت در پخش چند صدا، در صدا و سیما شکسته شده و امکان بهره برداری و بهره مندی از سایر مادحین فراهم می‌شود.

نائب رئیس خانه مداحان اهل بیت (ع) ادامه داد: نظر صدا وسیما این است که در استان‌ها هنوز اقبال روی سبک سنتی است که ما در این زمینه نیز وارد عمل شدیم و تفاهم نامه آن در هفته‌های آینده به امضا طرفین خواهد رسید.

یادآور می شود، پیش از این نشست هم اندیشی «دانشگاه مداحی؛ آری یا نه؟» در مهرماه سال 92 به همت «بنیاد دعبل خزاعی» و با حضور استادان، کارشناسان و نهادهای فعال در حوزة ستایشگری اهل‌بیت(ع) در دفتری مرکزی بنیاد دعبل برگزار شده بود.
همچنین چهاردهمین شماره ماهنامه «دعبل» که در اسفند ماه سال 92 منتشر شد، به موضوع آموزش مداحان و ذاکران اهل‌بیت رسول‌الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ اختصاص داشت.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما