تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۸۳۴۵

حضور انتشارات خيمه با 43 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب

حضور انتشارات خيمه با 43 عنوان کتاب در  نمایشگاه کتاب
انتشارات خیمه ناشر تخصصی آثار با موضوع امام‌حسین(ع)، عاشورا، ادبیات، هنر و آیین‌های عاشورایی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز و تا کنون ۴۳ عنوان کتاب در این حوزه منتشر کرده است. این انتشارات ‌با ۱۱ اثر تازه در نمایشگاه کتاب شرکت خواهد کرد.

غرفه‌ی این انتشارات در شبستان اصلی، راهروی ۲۴،‌ غرفه‌ی شماره‌ی ۱/۱۹۲ واقع شده است.

بروشور معرفی کتابهای خیمه را می توانید از اینجا دریافت کنید.

انتشارات خیمه در کنار ماهنامه خیمه ،‌ مجله جدید محیا و ... از مجموعه های فعال «هیئت قرآنی احیا» هستند.

معرفی برخی از کتاب های خیمه :

کتاب فلسفی
مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمدتقی فلسفی بی‌گمان چهره‌ی ماندگار و نامدار جریان وعظ و خطابه‌ی معاصر ایران است. در «کتاب فلسفی» به قلم علی‌رضا مازاریان، روایتی داستانی و تازه از زندگی پر فراز و نشیب این واعظ شهیر می‌خوانید. کتاب فلسفی نخستین کتاب از مجموعه‌ی «صاحبدلان» است که هرکدام به بررسی زندگی از واعظان، ذاکران و شاعران مجالس حسینی اختصاص دارند.
این کتاب در ۱۲۰ صفحه‌ی قطع پالتویی و با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است و مخاطب آن عموم علاقمندان به مباحث تاریخ سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی معاصر به ویژه جوانان هستند.
*
کتاب کافی
نمی‌شود از منبر و خطابه سخن گفت و نامی از کافی نیاورد. مرحوم حجت‌الاسلام شیخ احمد کافی از واعظان و خطبای مشهوری است که با وجود گذشت بیش از سه دهه از درگذشتش هنوز بین عامه‌ی مردم مخاطبان بسیاری دارد. محسن‌حسام مظاهری در این کتاب روایتی تازه و مستند از زندگی، اقدامات و منبرهای کافی ارایه داده است.
کتاب کافی، دومین کتاب از مجموعه‌ی «صاحبدلان» است که هرکدام به بررسی زندگی از واعظان، ذاکران و شاعران مجالس حسینی اختصاص دارند. این کتاب در ۱۹۲ صفحه‌ی قطع پالتویی و با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است و مخاطب آن کتاب عموم علاقمندان به مباحث تاریخ سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی معاصر به ویژه جوانان هستند.
*
کتاب اسلامی
مرحوم حجت‌الاسلام شیخ‌عباسعلی اسلامی از شخصیت‌های فعال و نامدار فرهنگی ـ مذهبی در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی و از نام‌آوران عرصه‌ی تبلیغ دینی و منبر بود. گرچه این روزها کمتر کسی نام او را به خاطر دارد. اما باقیات الصالحات او از جمله «مدارس تعلیمات اسلامی» برجاست.
مهدی شریفی در «کتاب اسلامی» داستان پر فراز و نشیب زندگی این مرد بزرگ را در قالب داستانک‌هایی روایت می‌کند. کتاب اسلامی سومین کتاب از مجموعه‌ی «صاحبدلان» است که هرکدام به بررسی زندگی از واعظان، ذاکران و شاعران مجالس حسینی اختصاص دارند.
این کتاب در ۱۳۲ صفحه‌ی قطع پالتویی و با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است و مخاطب آن کتاب عموم علاقمندان به مباحث تاریخ سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی معاصر به ویژه جوانان هستند.
*
کتاب راشد
مرحوم حجت‌الاسلام شیخ حسینعلی راشد، نویسنده، مدرس دانشگاه و ملبغ دردمند دین بود که ۳۷ سال از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ در رادیو سخنرانی مذهبی داشت و برای مخاطبان از خدا و اسلام و قرآن می‌گفت. «کتاب راشد»، به قلم محسن حسام مظاهری، روایت زندگی پر از سختی وی است.
کتاب راشد چهارمین کتاب از مجموعه‌ی «صاحبدلان» است که هرکدام به بررسی زندگی از واعظان، ذاکران و شاعران مجالس حسینی اختصاص دارند. این کتاب در ۱۴۴ صفحه‌ی قطع پالتویی و با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است و مخاطب آن کتاب عموم علاقمندان به مباحث تاریخ سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی معاصر به ویژه جوانان هستند.
*
مجموعه‌ی پنج‌جلدی «این رستخیز عام»

تعزیه یا شبیه‌خوانی، هنری است آیینی و رسانه‌ای است بومی در خدمت فرهنگ و مذهب ما که علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، هنوز جوانبِ مختلفِ آن به صورت جدی بررسی نشده است. مجموعه‌ی «این رستخیز عام» پنج مجلس تعزیه را شامل می‌شود که عبارتند از:
۱. مجلس عاشورا ـ ۳۱۲ صفحه ـ ۸۰۰۰ تومان
۲. مجلس شهادت حضرت ابالفضل(ع) ـ ۷۲ صفحه ـ ۴۰۰۰ تومان
۳. مجلس شهادت حضرت علی اکبر(ع) ـ ۶۰ صفحه ـ ۳۵۰۰ تومان
۴. مجلس شهادت پسران امام‌حسن(ع) ـ ۶۰ صفحه ـ ۳۵۰۰ تومان
۵. مجلس شهادت حر بن یزید ریاحی ـ ۷۲ صفحه ـ ۴۰۰۰ تومان
تعزیه‌هایی که در این مجموعه منتشر ‌شده، مجالسی است که بیش از یکصد سال است در شهرستان دامغان و روستاهای اطرافِ آن اجرا می‌شود.
اصلاح و بازآفرینی این مجالس را حاج غلامعلی نادعلی‌زاده ـ از تعزیه‌خوانان و تعزیه‌سرایان مشهور کشور ـ برعهده داشته است. وی از حدود چهل سال پیش، به تصحیح و اصلاح نُسَخ تعزیه از حیث ادبی و روایی پرداخت و ضمن حذف برخی صحنه‌های موهن و ابیات سست و ضعیف، ابیاتی جدید و گوشه‌هایی تاریخی بر آن‌ها افزود. قوت ادبی، مطالعات فراوان تاریخی و دینی، شناخت نغمات و آواهای موسیقی، آگاهی به فنون نمایشنامه‌نویسی و تعزیه‌سرایی، تربیت‌شدن در خاندان تعزیه و تلمذ در محضر بزرگان تعزیه و ... سبب شده است که نسخه‌های اصلاح‌شده به دست ایشان، از برجستگی‌های خاصّی برخوردار شوند. در این نسخه‌های اصلاح‌شده، اثری از ابیات سست و مبتلا به اختلالات فنی (در وزن و قافیه) یافت نمی‌شود و یا تعداد آن‌ها در حداقل ممکن است. مخاطبان این مجموعه، مداحان، تعزیه‌خوانان، تعزیه‌پژوهان و عموم علاقمندان به ادبیات فاخر دینی و عاشورایی هستند.
*
هوای ماریه ابری‌ست
کتاب «هوای ماریه ابری‌ست»، مجموعه‌ی ۷۲ شعر سپید عاشورایی از سروده‌های نویسنده و هنرمند نام‌آشنا، استاد محمدمهدی رسولی را شامل می‌شود.
این کتاب در ۱۲۰ صفحه قطع پالتویی و با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.
*
چند مجلس از دهه‌ی اول
کتاب «چند مجلس از دهه اول»، مجموعه‌ی اشعار نو و سپید عاشورایی از سروده‌های سیداکبر میرجعفری است که در ۱۳۲ صفحه با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.
*
عاشورا در مصاف با استیلا
کتاب «عاشورا در مصاف با استیلا» به قلم دکتر اکرم روشنفکر ـ عضو هیئت علمی دانشگاه ـ با هدف بررسی و تحلیل تاریخی ـ سیاسی واقعه‌ی عاشورا نگاشته شده است. این کتاب در ۱۳۶ صفحه قطع رقعی و با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما