تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۹

شورای راهبردی مداحان کشور تشکیل شود

شورای راهبردی مداحان کشور تشکیل شود
محمد فراهانی، جانشین سازمان بسیج مداحان کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق آخرین آمار بدست آمده از تعداد مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) مشخص شد بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر مداح و ذاکر در کشور مشغول به مدیحه‌سرایی اهل‌بیت(ع) هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر از مداحان کشور به عضویت سازمان بسیج مداحان درآمده و مداح بسیجی شناخته می‌شوند.

آموزش مداحان و ذاکران

وی افزود: آموزش مداحان و ذاکران در راستای احیای سیره‌ ائمه اطهار(ع) در سبک زندگی افراد جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بسیج مداحان است که با جدیت در سال جدید دنیال می‌شود.

فراهانی در ادامه بیان کرد: گسترش و افزایش بصیرت مداحان از سوی رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگ دینی مورد تاکید قرار گرفته است که سازمان بسیج مداحان در این مسیر دوره‌های بازآموزی و ارتقای سطح مداحان را در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در حال اجرا دارد.

جانشین سازمان بسیج مداحان کشور یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و حمایت مقام معظم رهبری شاهد گسترش عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) هستیم که در این راستا بسیج و سپاه همواره حامی فعالیت‌های مداحان بوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه اقداماتی برای رشد و ارتقای مداحان صورت داده‌اید، گفت: راه‌اندازی موسسه هنر و ادبیات آیینی از مهم‌ترین برنامه فعالیت‌های سازمان بسیج مداحان است که تلاش دارد، با برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی و آموزشی و با استفاده از اساتید برجسته دینی و علمی راه توسعه و ارتقای دانش علمی، دینی و تاریخی مداحان را رشد دهد.

فراهانی بیان کرد: تخصصی‌ کردن و توسعه فعالیت مداحان در جهت جذب جوانان و نوجوانان به آموزه‌های دینی و مذهبی از رویکردهای اصلی سازمان بسیج مداحان بوده است که هر ساله با رویکردی جدید دنبال می‌شود.

جانشین سازمان بسیج مداحان گفت: اولین دوره آموزشی مداحان در سال جاری با حضور یک هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر آغاز شده است که به مدت ۳ ماه به‌طول خواهد انجامید و در این مدت ۱۵ استاد استانی و هفت استاد کشوری سطح علمی، مذهبی و مهارتی مداحان و ذاکران را ارتقا خواهند داد.

تشکیل شورای راهبردی مداحان کشور

وی تشکیل شورای راهبردی مداحان کشور را تنها راه سازماندهی مداحان، عنوان و تصریح کرد: سازماندهی مداحان زیر نظر یک نهاد مسئول امری ضروری بوده تا برخی موانع باعث نشود تا جامعه هدف مداحان که همان جوانان و نوجوانان هستند دچار گمراهی شوند.

فراهانی برگزاری همایش‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته مداحان و ذاکران پیشکسوت را برای مداحان جوان راهی مناسب برای تخصص‌گرایی مداحی و ذاکران جوان معرفی کرده و گفت: جوانان و نوجوانان باید با حضور در محافل مذهبی با تاریخ اسلام و راه‌های اشاعه فرهنگ ناب اسلامی آشنا شوند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما