تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۷۹۳۵

تاسیس انجمن شعر آیینی مهمترین رویداد ادبی حوزه شعرآئینی در سال جای بود

تاسیس انجمن شعر آیینی مهمترین رویداد ادبی حوزه شعرآئینی در سال جای بود
 محمود حبیبی كسبی با بیان این كه مهمترین اتفاق دفتر شعر حوزه هنری در سال ۹۲ افتتاح انجمن شعر آیینی بوده است، گفت: سال‌ها مد نظرمان بود كه این انجمن را راه اندازی كنیم. اما شكل جلسه برایمان مشخص شده نبود. در سال ۹۲ بالاخره انجمن راه‌اندازی شد و با حضور یوسفعلی میرشكاك و علی انسانی از شاعران و نظریه پردازان شعر آیینی یك سال بی وقفه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات علاوه بر این كه حضار و شاعران جوان، شعرخوانی داشتند و شعرهایشان مورد نقد و بررسی قرار می‌گرفت، توجه به آثار پیشینیان و بازخوانی منظومه‌های عاشورایی و آیینی گذشتگان و بحث و تبادل نظر راجع به شعر گذشتگان یكی از وجوه تمایز و نكات قابل توجه بود.

حبیبی با تاكید بر این كه دستور كار جلسات شعر آیینی حوزه هنری تنها سرایش شعر نیست، اظهار كرد: اساسا از دیرباز انجمن های ادبی، دلیل و بهانه‌ای بوده‌اند برای شاعران تا با شركت در جلسات و شنیدن اشعار تازه هم عصران خود ایده‌ها و مضمون‌های نو برای سرایش شعر بگیرند. همچنین شركت در جلسات شعر باعث می‌شود شاعر انگیزه برای خلق آثار تازه پیدا كند و به همین دلیل انجمن شعر می‌تواند به خودی خود مولد شعر های تازه در موضوع برگزاری جلسات باشد.

این شاعر جوان كشورمان ادامه داد: شعر آیینی كشورمان یكی از جریان های مهم شعر پس از انقلاب اسلامی است و البته از ابتدای پیدایش شعر فارسی تا به امروز، شعر آیینی و شیعی از جریان‌های مهم بوده است. شعر آیینی در روزگار ما كه ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، به پختگی رسیده و انتظار هم می‌رود كه این نوع ادبی بتواند به جایگاهی برسد كه از آن انتظار می‌رود و خودش را دوباره احیاء كند.

وی همچنین تاسیس مجمع شاعران اهل بیت (ع) را از دیگر اتفاقات مهم عرصه شعر آیینی در سال ۹۲ دانست و گفت: جای خالی مجمع و نهادی برای حمایت از شاعران آیینی احساس می‌شد و با همت این مجمع و همكاری حوزه هنری در سال ۹۲ شب های شعر انقلاب در ۶ استان كشور برگزار شد كه اتفاق بسیار خوبی بود و هم به ارائه آثار تازه شاعران انقلاب انجامید و هم تبادل نظر و هم فكری و دیدار شاعران انقلاب انجامید.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما