تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۷۸۹۹

انتقاد از جایگزین شدن مداح گرایی بجای منبر گرایی

انتقاد از جایگزین شدن مداح گرایی بجای منبر گرایی
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هیئت های مذهبی استان شناسنامه دار شوند، اظهار داشت: باید مباحث مداحی را سر و سامان دهید و باید به محتوای هیئت ها و تغذیه فکر توجه شود.

 آیت الله نورالله طبرسی ظهر یکشنبه در دیدار با هیات های مذهبی مازندران، اظهارداشت: شیعه تمام هم و غممش حفظ و و حراست از واقعه عاشورا و میراث گرانقدر آن بود.

وی با اشاره به اینکه باید تاریخ هیات مدونی از محرومیت ها، زجرها و شکنجه های بسیار اهل بیت نوشته و تدوین شود و حیف است این سرمایه اصیل، سابقه دار و چند قرن را حفظ نکنید، افزود: باید تاریخ پیدایش، رویش، دوام و بقای هیات های مذهبی را جمع اوری و تکثیر کنند تا همه این هیات های مذهبی را بشناسند.

امام جمعه ساری بیان کرد: هیات مذهبی امروز همانند زمان رضا شاه نبود که مخفیانه برای اجرای برنامه های مختلف تشکیل شود، در حال حاضر بستری برای انقلاب اسلامی آماده شد که شناسنامه این انقلاب واقعه عاشوراست و انقلاب محمدی بوجود آمد.

آیت الله طبرسی همچنین مدینه پیامبر را بعثت، غدیر و انتظار عنوان کرد و گفت: دشمنان بر این ۴ اصل عاشورا، بعثت، غدیر و انتظار مدینه پیامبر (ص) حساس اند و سعی در نبود عزاداری و بدون محتوا بودن آن همانند پاکستان دارند و این نتیجه مداحی های بسیار است.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل موجب جایگزین شدن مداح گرایی بجای منبر گرایی می شود.

نماینده رهبری در مازندران اذعان داشت: هیات های مذهبی باید جان داشته باشند و بصورت شعوری باشد نه بصورت عاطفی و شعاری.

طبرسی با بیان اینکه تشکیل هیات ها برای حفظ کرامت امام حسین (ع) بصورت سیاسی بوده است، افزود: باید تجدید نظر در هیات های مذهبی صورت گیرد و علاوه بر برگزاری برنامه های دینی و اعتقادی باید یادی از شهدا، حماسه و شهادت سالار شهیدان داشته باشید.

طبرسی افزود: نباید اهل بیت را فدای اشک کنید و نباید گذشت تا به مرور موسیقی های مختلف جای مرثیه های عزاداری را گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران از استان های پر هیات مذهبی است، اذعان داشت: مازندران از قبل در خدمت اهل بیت بودند.

طبرسی خاطرنشان کرد: باید هیات های مذهبی را آسیب شناسی، بازسازی و ساماندهی شوند و در کنار هیات های دیگر هیات های مذهبی را حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه در مقابل آمریکا یک ابر حریفی بنام مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: باید قدر میراث بزرگی که آبا و اجداد برای جامعه به یادگار گذاشتند را حفظ کنیم و صدور انقلاب به به برکت حسین حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تشکیل هیات های مذهبی در زمان ائمه اطهار و پیامبر بصورت کلاس درس بود، گفت: اصل تشکل هیات های مذهبی بعد واقعه عاشوراست، چرا که شیعه بعد از این واقعه و شهادت امام حسین (ع) و یارانش برای انگیزه مقدس مذهبی و سیاسی تشکیل شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما