تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۷۸۷۰

نگاه شغلی و درآمدی به مداحی آسیب جامعه امروز مداحان است

نگاه شغلی و درآمدی به مداحی آسیب جامعه امروز مداحان است
روح الله قدسی صبح جمعه در کارگاه توجیهی آموزشی مداحی و آسیب شناسی عزاداری که به همت اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم، برگزار شد با اشاره به اصول مداحي و آسيب شناسي فرهنگ عزاداري افزود: مداحي اهل بيت(ع) ترکيبي است از علم، هنر و اخلاق که در عرصه فرهنگ با تحريک احساسات و عواطف اثر گذاري فراواني بر مخاطب دارد.

وی به آسیبهای مداحی اشاره کرد و افزود: متأسفانه آسيبي که اخيراً جامعه مادحين دچار آن شده اين است که مداحي به عنوان شغل و منبع درآمد تلقي مي شود و در زمان کنوني در برخی موارد اگر کسي شغل مورد نظرش را پيدا نکند و اگر تخصص خاصی نداشته باشد و صدايي خوش نيز داشته باشد به مداحي روي مي آورد.

وی ادامه داد: البته هستند مادحيني که هم شغل مناسبي دارند و هم به مداحي مي پردازند و باز افرادي هم هستند که در کنار شغل بدون چشمداشت مادی به مداحي افتخاري مي پردازند، اما مادحين بايد با تغيير ديدگاه خود نسبت به اين مقوله با نيت خالص و الهي پاي در اين عرصه بگذارند و رضايت خدا و ائمه را در نظر بگيرند.

استاد کارگاه توجیهی آموزشی مداحی و آسیب شناسی عزاداری که مخاطبين آن اعضاء کانون مداحان و ذاکرین شاخص شهرستان رباط کریم بودند، یادآور شد: امروزه به برکت انقلاب، استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي و عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب شاهد رشد، بالندگي و پيشرفت روزافزوني در عرصه مداحي هستيم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما