تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۵۳۷۰

تعزیه حضرت عباس‌(ع) و حر در موسسه صبا

تعزیه حضرت عباس‌(ع) و حر در موسسه صبا
فرهنگ: صبا در ادامه مجموعه برنامه‌های «باز این چه شورش است» که تا کنون با ۴ کارگاه هنرهای سنتی و نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی در حال برگزاری است،  این هفته به اجرای نمایش‌های آئینی می‌‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در ادامه سلسله برنامه‌های «باز این چه شورش است» که هم اکنون با ۴ کارگاه هنرهای سنتی و نمایشگاه عاشورا در ۳ فصل از تاریخ نقاشی ایران از این مجموعه در حال برگزاری است، این هفته سوگواری عاشورایی هنر معاصر ایران را با اجرای نمایش‌های آئینی (تعزیه)، توسط یکی ازشناخته شده ترین گروه هنرمندان تعزیه خوانی در ایران ادامه می‌دهد.

گروه تعزیه خوانان حسینیه حضرت ابوالفضل قود جان خوانسار که در این عرصه طی سال‌های اخیر مایه رونق دوباره و استمرار این سنت اصیل آئینی کشورمان بوده و حضور چشمگیری نیز در عرصه‌های بین‌المللی داشته‌اند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ دی ماه به اجرای تعزیه حر و حضرت عباس‌(ع) می‌پردازند.

محل اجرای این ۲ مجلس تعزیه خوانی در مقابل موسسه فرهنگی هنری صبا واقع شده که قرار است بصورت متمرکز میزبان فعالیت‌های هنری در بخش‌های مختلف و متنوعی چون کارگاه‌های زنده هنری، هنرهای اجرایی و محیطی و نمایش‌های خیابانی توسط گروه‌های مختلف هنری کشور باشد.

مجموعه «باز این چه شورش است» پس از این در قالب‌های دیگری چون نمایش فیلم‌های مستند عاشورایی ادامه می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما