تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۵۲۷۳

کمیته آسیب زدایی از فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) باید تشکیل شود

کمیته آسیب زدایی از فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) باید تشکیل شود
جامعه: استاندار قم، خواستار تشکل کمیته‌ای برای آسیب‌زدایی از فرهنگ عزاداری و ساماندهی خدمات‌رسانی در ایام عزاداری برای دسته‌جات شد.

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم، شنبه ۲۷آذر در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به جنایات تروریستی چابهار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: این جنایت‌ها ملت ما را هوشیارتر و بصیرتر و این خون‌ها کربلای ابا عبدالله را بیدارتر می‌کند.

حجت الاسلام موسی پور، با تاکید بر اینکه امسال مجالس عزای امام حسین(ع) در قم پرشورتر از هر سال برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هیئت‌ها در ساعات یکسانی برگزار می‌شد هر مجلسی از شیفتگان امام حسین(ع) پر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وظیقه دستگاه‌های فرهنگی سنگین است، اظهار داشت: به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی باید تلاش کند آسیب‌های فرهنگ عزاداری که اکثرا نیز شناسایی شده را با روشنگری و تبیین و توجیه و فرهنگ سازی مناسب برطرف کند.

استاندار قم، خواستار تشکل کمیته‌ای برای آسیب‌زدایی از فرهنگ عزاداری و ساماندهی خدمات‌رسانی در ایام عزاداری شد و گفت: نوع خدمات‌رسانی به دسته‌جات عزاداری باید بازنگری شود چرا که ما نیازمند ساماندهی و مدیریت بهتر در برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) هستیم و حضور دسته‌جات با همان شکل سنتی اما منظم‌تر و موثرتر می‌تواند برگزار شود.

حجت الاسلام موسی پور، همچنین توجه به مدیریت ترافیک در این ایام را بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: این مشکل همچنان باقی است و باز می‌بینیم مشکل ترافیک بسیاری از مردم را آزار می‌دهد، گرچه حجم زایران و مسافران بخشی از ترافیک را تشکیل می‌دهد اما اگر مدیریت شود این معضل کمتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما