تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۵۱۴

براي نخستين بار در سه كشور اروپايي پرچم سرخ حسينی برافراشته مي‌شود

براي نخستين بار در سه كشور اروپايي پرچم سرخ حسينی برافراشته مي‌شود
به گزارش خیمه،  رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اعلام اين گفت: در محرم سال جاري جمعي از دانشجويان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مقيم‌اروپا، با مراجعه به بنياد حفظ آثار خواستار آن شدند تاپرچم سرخ حسيني كه در طول تاريخ نمادي از آزادگي و دفاع از حقوق بشريت و الهام بخش همه ملل آزاديخواه به ويژه مسلمانان بوده‌است، براي نخستين بار به قاره اروپا هديه شود.

سردار ميرفيصل باقرزاده افزود: برهمين اساس و به دنبال هماهنگي به عمل آمده با وزارت امور خارجه و ستاد بازسازي عتبات عاليات ، پرچم سرخ حسيني(ع) تهيه و به زودي طي آيين باشكوهي به اروپا ارسال مي‌شود.

وي گفت: اين پرچم نشانه‌اي از همبستگي وانسجام مسلمانان و ديگراديان توحيدي است و در روز اربعين حسيني در محل موسسه اسلامي الغدير فرانسه و پس از آن در روز ‪ ۲۸‬صفر مصادف با سالروز رحلت رسول خدا(ص) و شهادت سبط اكبر امام حسن مجتبي(ع) در مركز اسلامي لندن برافراشته خواهد شد و براي هميشه در آن مركز اسلامي به امانت نگهداري مي‌شود. 

باقرزاده اظهار اميدواري كرد با حضور پرشور هموطنان و ديگر مسلمانان مقيم فرانسه، آلمان و انگلستان مناسبت‌هاي دهه آخر صفر سال جاري به اجرا درآيد.

وي گفت: در حال حاضر شش هزار دانشجوي ايراني عضو اتحاديه انجمن -هاي‌اسلامي در اروپا مشغول تحصيل هستند كه عميقا نسبت به باورها و ارزش‌هاي اسلامي - ايراني خود پايبند بوده و به آن عشق مي‌ورزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما