تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۴۶۶۸

ساخت فيلم مستند آسيب‌های عزاداری و تبليغ در تبريز آغاز شد

ساخت فيلم مستند آسيب‌های عزاداری و تبليغ در تبريز آغاز شد
مردم‌شناسی: ساخت فيلم مستند آسيب‌های عزاداری و تبليغ با همكاری اداره‌كل تبليغات اسلامی و صدا و سيمای مركز آذربايجان شرقی و با هدف معرفی وضعيت علمی و اهداف برخی از بانوان فعال در حوزه تبليغ دينی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی، «حبيب طاهری»، رئيس اداره فرهنگی و تبليغی استان، ديروز، اول آبان‌ماه ضمن اعلام اين خبر گفت: می‌توان بانوان مبلغه در جلسات مذهبی را به چند دسته تقسيم كرد كه نخستين آ‌ن‌ها خواهران مبلغه با تحصيلات حوزوی يا برخی فارغ‌التحصيلان دانشگاهی با تحصيلات دينی هستند كه به عنوان مرجع اصلی و صحيح برای اداره جلسات مذهبی در عرصه تبليغ حضور دارند.

وی اظهار كرد: دومين دسته بانوان با تحصيلات غير‌مرتبط و دارای اغراض و اهدافی در راستای آموزش و ترويج عرفان‌های كاذب و سومين دسته نيز افراد كم سواد يا بی‌سواد با هدف خدمت به اسلام هستند كه متأسفانه به‌دليل كم‌سوادی به اشاعه خرافات در محلات حاشيه‌نشين می‌پردازند.

طاهری چهارمين دسته از بانوان مبلغه را افراد كم سواد با هدف كسب درآمد دانست و گفت: در ساخت اين فيلم، سعی می‌شود تا با تصاوير و گزارش‌هايی از مراسم مذهبی بانوان، در روشنگری مردم برای رجوع به مبلغات و واجد شرايط اقدام شايسته‌ای صورت گيرد تا متقاضيان سخنران، برای چنين جلساتی از مبادی مورد اطمينان اقدام به دعوت از مبلغه‌ها كنند.

رئيس اداره فرهنگی تبليغی، تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی در ادامه گفت: اين اداره‌كل معتقد است اگر درخواست‌ها از مبادی صحيح اعزام به ويژه روحانيت معظم و حوزه‌های علميه خواهران و سازمان تبليغات اسلمی صورت پذيرد بازار فعاليت برای افراد فاقد صلاحيت وجود نخواهد داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما