تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹
مدرس حوزه علميه:

امام حسين(ع) بيش از «سينه‌زن» به پيرو واقعی نيازمند است

به گزارش خیمه، مدرس حوزه علميه زهرای اطهر(س) با ارزيابی مثبت مجالس عزاداری بانوان گفت: برگزاری اين مراسم محمل خوبی برای افزايش اطلاعات دينی و قرآنی زنان است زيرا حضور آنها در اين مجالس می‌تواند زمينه مناسبی را برای آگاهی از مسائل دينی فراهم كند.

زهرا مخابری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلايل استعداد اين مجالس در حوزه ورود خرافه و تحريف اظهار كرد: من تا حدودی با اين نظر موافقم چراكه در حال حاضر كسانی تبليغ دين در اين مجالس را بر عهده می‌گيرند كه آموزش صحيحی را در اين زمينه نديده‌اند و همين زمينه مؤثری برای بروز آسيب در اين مجالس است. 

وی با اشاره به نقش محوری سازمان تبليغات اسلامی در زمينه آموزش مبلغان تصريح كرد: سازمان تبليغات اسلامی به‌عنوان متولی اين امر بايد آموزش مبلغان زن را نيز در دستور كار خود قرار دهد.

به گفته اين مبلغ گذراندن دوره تجويد و آشنايی به قرائت قرآن نمی‌تواند معيار مناسبی برای حضور يك مبلغ در چنين محافلی باشد لذا برگزاركنندگان مراسم عزاداری بايد علاوه بر پای‌بندی فرد به اخلاق دينی، اطلاعات مبلغ را نيز مورد توجه قرار دهند.

اين مدرس حوزه علميه كوثريه در ادامه دين‌گريزی جوانان را يكی از اتفاقات نامبارك ناشی از برپايی برخی از اين مجالس عنوان و تصريح كرد: عده‌ای از مبلغان بدون اينكه درك صحيحی از دين و موازين آن داشته باشند، به صدور حكم می‌پردازند.

مخابری استفاده نامتعارف از موسيقی و اسراف را از ديگر آسيب‌های مجالس بانوان ذكر كرد و حضور مبلغان تحصيل‌كرده و بانوان مجتهده را در اين مجالس مغتنم دانست و اظهار كرد: البته اين افراد نيز با وجود تجربه چندين ساله خود در امر ارشاد دينی، جوابگوی نياز دختران جوان نيستند زيرا دغدغه امروز نسل جوان و آسيب‌های اين قشر را نمی‌دانند و به نظر من در اين مورد نيز بايد تمهيداتی انديشيد.

اين كارشناس دينی گفت: زنان به‌عنوان مربيان جامعه نقش مؤثری را در تربيت نسل‌ها بر عهده دارند از همين‌رو مبلغان بايد با شناخت نيازهای امروز بانوان در كنار تبيين وقايع عاشورا به ارائه مشاوره‌های كاربردی نيز بپردازند.

مخابری گفت: امام حسين(ع) بيش از «سينه‌زن» به پيرو واقعی نيازمند است، لذا بانوان مبلغ بايد با آگاهی از فلسفه نهضت حسينی به آموزش راهكارهای عملی تأسی از اين عبرت‌ها بپردازند.

تبيين رسالت و حفظ شأنيت حضرت زينب(س) از ديگر مباحث طرح‌شده در اين گفت‌و‌گو بود كه مخابری خواستار رعايت آن شد و گفت: بهتر است مبلغان در محافل عزاداری بانوان با شناخت رسالت آن حضرت به جای كاربرد صفات و القابی همچون «زينب مصيبت‌كش» و نظير آن به واقعيت‌های رسالت بزرگ آن حضرت بپردازند.

بنا بر گزارش ایکنا، اين مدرس حوزه علميه در پايان شرح خطبه حضرت زينب(ع) در كاخ يزيد و تفسير جمله معروف «ما رأيت الا جميلا»ی آن حضرت را از موارد مغفول مانده در مراسم عزاداری بانوان عنوان و يادآوری كرد: در حالی‌كه پرداختن به اين موارد بهترين زمينه برای روشنگری رسالت والای پيام‌آور عاشوراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما