تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۴۳۰۲

تعداد بقاع متبرکه کشور اعلام شد

تعداد بقاع متبرکه کشور اعلام شد
ایران‌زمین:  حجت‌الاسلام «محمد غلامی» معاون اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم كلنگ‌زنی پروژه احداث بنای جديد بقعه متبركه امامزاده عبدالله تجرخيل بخش هزار جريب نكا گفت: حجت‌الاسلام غلامي گفت: تاكنون ۸‌ هزار و ۵۱ بقعه متبركه منسوب به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت در كشور ثبت شده است.

غلامی افزود: ۳۳ بقعه متبركه مربوط به پيامبران الهی نيز شناسايی و ثبت شدند.

وی از ثبت ۶۰ هزار مسجد در كشور خبر داد و گفت: استان فارس رتبه اول بقاع متبركه كشور و مازندران نيز از نظر تعداد، رتبه دوم کشور را داراست.

غلامی با اشاره به طرح آمايش اماكن مذهبی به ويژه مساجد تصريح كرد: به ازای هر ۳۰۰ خانواده و يا يكهزار نفر جمعيت در كشور يك مسجد احداث می‌شود.

وی با بیان اينكه مسجد از حقوق شهروندی است و شهروندان حق دارند در كنار ساير امكانات اجتماعی و عمرانی از مساجد برخوردار باشند، افزود: برخی از مناطق به تناسب طرح آمايش از داشتن مساجد بهره‌مند هستند و در برخی ديگر كمبود وجود دارد كه بايد در چارچوب طرح آمايش اماكن مذهبی اين كمبود با مشاركت و همراهی مؤمنان برطرف ‌شود.

بر پایه این گزارش، مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران نيز در اين مراسم گفت: بقعه متبركه حضرت امامزاده عبدالله تجرخيل بخش هزار جريب شهرستان نكا با حمايت سازمان اوقاف و امور خيريه احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام «سيف‌الله سهرابی» اظهار داشت: اين بنا با تكنيك و مصالحی كه احداث می‌شود در مقابل حوادث غيرمترقبه و به ويژه سيل مقاوم خواهد بود.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما