تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۴۱۵۷

۲مقبره و یک بقعه جعلی تخریب شد

۲مقبره و یک بقعه جعلی تخریب شد
ایران‌زمین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ظهر امروز در جریان تخریب بقعه‌های مذکور اظهار داشت: تخریب این یک بقعه و دو مقبره بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده از طرف ستاد مبارزه با بقاع جعلی و خرافه‌گرایی اداره کل اوقاف گیلان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی‌اشکوری با بیان اینکه با هرگونه بقعه و مقبره‌ای که فاقد شجره‌نامه بوده و پس از انقلاب ایجاد شده باشد، برخورد می‌شود، افزود: بقعه جعلی دارای ضریح و گنبد در مسجد صاحب‌الزمان روستای دریاکنار لنگرود قرار داشت که تخریب شد.

به گفته وی این بقعه مدفن یکی از اهالی سادات روستا بود که چند سال قبل در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده و از طرف بستگانش به مرور زمان حالت بقعه پیدا کرده بود که پس از شناسایی و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضایی و انتظامی تخریب شد.

میرحسینی‌اشکوری اضافه کرد: همچنین دو مقبره دیگر نیز شامل دو قبر با سرپوش مشبک در جوار مسجد اعظم روستای دریاکنار لنگرود قرار داشت که آن نیز تخریب شد.

وی این دو مقبره را متعلق به اهالی سادات آن منطقه عنوان کرد که از طرف بستگانشان ساخته شده بود.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه تا کنون سه بقعه جعلی تخریب و چهار نماد خرافه‌گرایی توسط این اداره کل تخریب و جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از مقبره‌ها نیز که روی قبور نصب شده بود، برداشته شده است.

برای آگاهی بیشتر از موضوع «عقل‌گرایی و خرافه‌ستیزی» به «پرونده ویژه خیمه» در این زمینه مراجعه کنید.
مرجع : آسمان دیلی نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما