تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۳۷۷۶

گردهمايی مسئولان هيئتهای مذهبی و ائمه جماعات بخش مركزی قم برگزار شد

گردهمايی مسئولان هيئتهای مذهبی و ائمه جماعات بخش مركزی قم برگزار شد
ایران زمین: حجتالاسلام والمسلمين سيد حسين سجادیتبار رئيس اداره تبليغات اسلامی قنوات در اين گردهمايی، تشكيل هيئتهای مذهبی را يكی از راههای بهينهسازی دين داری عنوان كرد و يادآور شد: هيئتهای مذهبی هستههای اوليه ترويج دين در سطح جامعه محسوب میشوند و با گسترش اين تشكلها و همكاری گسترده ميان آنها میتوان بسياری از جوانان را از طوفان بیدينی نجات داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی قم، وی با بيان اينكه هيئتهای مذهبی نقش هويتپذيری را ايفا میكنند تصريح كرد: افراد از طريق پيوند و وابستگی به اين تشكلها، هم ارزشهای آنان را میپذيرند و هم از آنها تبعيت میكنند. اين تشكلها نيز میتوانند بر نحوه عمل به ارزشها از سوی افراد نظارت داشته باشند.

رئيس اداره تبليغات اسلامی قنوات ادامه داد: ارتباط ميان افراد و پيوندهای گرمی كه از دل اين گروه بر میخيزد، همبستگی گروهی و در نتيجه همبستگی به ارزشها را تقويت میكند.

حجتالاسلام سجادیتبار با اشاره به اينكه پيامهای دينی و اخلاقی از جنس پيامهای گرم و درونی هستند، يادآور شد: شيوه و ابزار مناسب انتقال پيام از جنس پيامهای سرد چون تلويزيون نيست بلكه روابط ميان واعظ و مخاطب كه در مسجد برقرار میشود فراتر از يك رابطه ساده و صوری است كه بتوان آن را در جايی ديگر ايجاد كرد، از اين رو يكی از بهترين شيوهها برای تربيت نسل جوان و جامعترين روش برای تربيت در وجوه مختلف، هيئتهای مذهبی هستند و شايد روشی برای تعليم و تربيت دينی بهتر و كارآمدتر از هيئتهای مذهبی نباشد.

وی خاطرنشان كرد: در اين هيئتها با گسترش آموزش دين توسط مبلغان بیتوقع میتوان گامی بلند برای محو پديده دينگريزی در جامعه برداشت و بسياری از معضلات فرهنگی و فكری را به راحتی برطرف كرد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی قنوات گفت: كاركرد هيئتهای مذهبی بازتوليد فرهنگ و هويت آنها و تحكيم همبستگی خاص اين اجتماع است كه از طريق مراسم خاص همچون سينهزنی و زنجيرزنی حاصل میشود.

وی افزود: سنت عزادار عاشورا زمينه پاسداری از انديشه شيعه را در آينده فراهم خواهد كرد و در سايه پوشش و عزاداری میتوان مفهوم عترت و اهداف امام حسين(ع) را تشريح كرد.

حجتالاسلام سجادیتبار در بخش ديگری از سخنان خود ساماندهی هيئتهای مذهبی را يكی از وظايف سازمان تبليغات اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بر همين اساس شورای هيئتهای مذهبی در بخش مركزی قم با برگزاری انتخاباتی تشكيل شد و سه نفر از مسئولان هيئتهای مذهبی به عنوان اعضای اصلی و دو نفر ديگر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما