تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۳۵۳۲

مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در حرم شریف برگزار شد

مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در حرم شریف برگزار شد
جهان: مراسم سوگواری و عزاداری سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) یکشنبه شب با حضور شمار زیادی از زایران در کنار بارگاه مطهر ایشان در منطقه زینبیه دمشق و اطراف آن برگزار شد.

در این مراسم شمار زیادی از هیئت‌های عزاداری در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند با اجتماع در جای جای حرم و تشکیل دسته‌های کوچک با برگزاری مراسم روضه خوانی در سوگ وفات حضرت زینب(س) اشک ماتم ریختند.

شمار دیگری از زایران هم در حالی که برخی از آنان پرچم‌های ماه محرم را با خود حمل می کردند با تشکیل دسته‌های سینه زنی به عزاداری وفات ام المصائب پرداختند.

به همین مناسبت مصلای حرم حضرت زینب(س) نیز قبل از نماز مغرب و عشاء شاهد برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا طباطبایی نسب مشاور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به تشریح آداب زیارت و شرط صحت و قبولی آن برای زایران پرداخت.

وی افزود: صهیونیست‌ها برای ایچاد نفاق بین شیعیان نشست برگزار می‌کنند تا بتوانند راز و رمز علاقه به اهل بیت را پیدا و آن را خنثی کنند ولی در نهایت باز هم به ناتوانی در این راه به خاطر ولایت پذیری مردم اعتراف می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نسب با اشاره به این که امروز آوازه شیعه در سراسر جهان طنین‌انداز شده است‌، گفت‌: در صورتی که ما گوش به فرمان ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

یادآوری می شود که حرم مطهر حضرت زینب(س) بر خلاف سایر شب ها که بعد از نماز مغرب و عشاء بسته می‌شد‌، امشب تا صبح برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری هیئات و زایران حاضر در آن باز است.

فردا قبل از نماز ظهر و عصر نیز مراسم سوگواری و سخنرانی به دو زبان عربی و فارسی برای زایران و شیفتگان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما