تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۳۴۳۹

هیئت نابینایان ساری در انتظار تخصیص بودجه

هیئت نابینایان ساری در انتظار تخصیص بودجه
ایران‌زمین: هیئت ام‌‌ابیها ویژه بانوان نابینا چند سالی است که در شهر ساری فعالیت می‌کند. البته عمده فعالیت‌های این هیئت از دارالقرآن روح‌الامین شکل گرفته است؛ اما همین که برای علاقه‌مندان روشن‌دل این ظرفیت وجود دارد تا در مکانی اختصاصی به برگزاری مجالس و محافل مذهبی بپردازند، نکته جالب توجهی است.

«خیمه»، برای آشنایی بیشتر با نحوه برگزاری مجالس مذهبی بانوان نابینا، با مسئول این هیئت متفاوت به گفت‌وگو نشست تا از فعالیت‌های این مرکز و مشکلات آن جویا شود.

طوبی نادری مسئول هیئت ام‌ابیها، در مورد نحوه شکل‌گیری این هیئت به خبرنگار «خیمه» گفت: «هیئت ام‌ابیها در سال ۸۵ با همراهی ۳۰ نفر از بانوان ۱۵ تا ۴۲ ساله فعالیت خود را آغاز کرده و در تمام این چند سال فعالیت‌های دینی و قرآنی‌اش را به طور مستمر پیگیری کرده است.»

وی ادامه داد: «اوایل شروع به کار هیئت با مشکلاتی روبه‌رو بودیم؛ اما از آنجایی که در کنار خانم‌های نابینا، خانم‌های بینا هم فعالیت داشتند به مرور این مشکلات مرتفع شد.»

نادری تصریح کرد: «در حال حاضر تعداد هیئت‌های مذهبی ویژه معلولان در کشور بسیار اندک است و حتی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. همه هیئت‌ها در کشور اعتبارات ویژه‌ای دارند؛ اما متأسفانه آن طور که باید و شاید به هیئت‌های معلولان رسیدگی نمی‌شود.»

وی با اشاره به اینکه نداشتن بودجه یکی از مهم‌ترین مشکلات هیئت مذهبی نابینایان است، افزود: «ای کاش در سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این زمینه بیشتر کار شود. هر چند که در شهرستان ساری اداره‌ بهزیستی، سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی همکاری خوبی با این هیئت دارند؛ ولی پیگیری این مسئله نیازمند بودجه کشوری است.»

مسئول هیئت مذهبی ام‌ابیها اضافه کرد: «ما هم دوست داریم در طول سال برنامه‌های مذهبی بسیاری در مناسبت‌ها داشته باشیم؛ اما کمبود بودجه اجازه نمی‌دهد. گاهی پیش می‌آید که اعضای هیئت دوست دارند اردوهای زیارتی برای آنها طراحی کنیم؛ ولی باز هم عدم تخصیص بودجه در این زمینه کار را مشکل می‌کند.»

نادری تاکید کرد: «سال گذشته قرار بود به سازمان تبلیغات اسلامی تهران معرفی شویم تا بودجه‌ای را هم برای ما در نظر بگیرند که متأسفانه هنوز منتظر هستیم و چنین اتفاقی نیفتاده است.»

مسئول هیئت نابینایان ساری از مسئولان خواست تا در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند؛ چرا که معلولان هم این ظرفیت را دارند که با اختصاص بودجه برنامه‌های مذهبی مثل تواشیح، قرائت قرآن و سایر فعالیت‌های مذهبی را دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما