تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۸

حل مشكلات زائران ایرانی توسط سازمان حج و زیارت و میراث فرهنگی

حل مشكلات زائران ایرانی توسط سازمان حج و زیارت و میراث فرهنگی
جامعه: رمضان شجاعی كیاسری در ارزیابی از سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه و عراق برای بررسی مشكل زایران ایرانی در این دو شهر با یاد آوری این‌كه كشورهای زایرپذیر مثل عراق وسوریه و حتی لبنان هنوز ظرفیت پذیرش مسافر و زایر را به طور كامل ندارند، گفت: در خیلی از موارد نیاز به قانون و ضوابط است، مخصوصا عراق هنوز مشكل قانونی خود را با مردم خود و داخل كشورش حل نكرده است، لذا تصور می‌شود عراق یك پادگان بزرگی است كه راه رفتن در آن بسیار سخت و دشوار است.

نماینده‌ی ساری ادامه داد: درسوریه هم منطقه زینبیه كه جزء زیارتگاه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شود و در حاشیه‌ی شهر قرار گرفته است، در واقع روستایی است كه فاقد هرگونه امكانات و تسهیلات برای زایرین بوده و این اقبال و استقبال مردم ما باعث شده كه آنها اقدام جدی برای برطرف كردن مشكلاتی كه سر راه آن است، انجام ندهند.

این نماینده‌ی مجلس همچنین به اختلافی كه از نظر ضوابط در كشور ما موجود است، اشاره كرد و گفت: بخشی از این كارها را مخصوصا در سوریه و لبنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بخشی دیگر را سازمان حج و زیارت با دو نوع دیدگاه و خدمات رسانی متفاوت انجام می‌دهند كه اینها مردم را سردرگم كرده و بسیاری با این مشكل مواجه‌اند. در واقع كسانی كه غیر از مسیر حج و زیارت به این كشورها سفر می‌كنند، سازمان حج وزیارت خدماتی را به آنها ارائه نمی‌كند، مگر این كه اتفاقی باشد.

شجاعی افزود: از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم به كسانی و شركت‌هایی مجوز داده‌ كه خیلی آشنایی در كار خود ندارند، لذا مردم را در آن كشورها با مشكل مواجه می‌كنند.

نماینده‌ی ساری تصریح كرد: باید در داخل كشور تقسیم كاركرده و مشخص كنیم كه سفرهای زیارتی را سازمان حج و زیارت انجام دهد، یا مشخص شود، سفرهای زیارتی سوریه، لبنان و عراق هم شامل سازمان میراث فرهنگی می‌شود یا خیر، لذا این اختلاف مسئولیت باعث شده كه مردم در آن كشورها دچار مشكل شوند.

وی ادامه داد: همچنین این دو سازمان خدمات دهنده مشكلاتی دارند كه مثلا بخشی از آن را سازمان حج و زیارت و بخش دیگر را سازمان میراث فرهنگی باید حل كنند تا موانعی كه وجود دارد و مشكلاتی كه مردم با آن مواجه‌اند با توجه و اهتمام این دو سازمان حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما