تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۲۸۱۶

بررسی مشكلات زئران با حضور در عراق

بررسی مشكلات زئران با حضور در عراق
جامعه- خیمه: سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ هیئتی از نمایندگان این كمیسیون و كمیسیون امنیت ملی برای بررسی مشكلات زائران ایرانی به مرزهای خسروی و مهران و همچنین به عتبات عالیات سفر می‌كنند.

ستار هدایت خواه نماینده بویراحمد در مجلس با بیان اینكه مشكلات زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات و همچنین هنگام خروج از ایران و در مبادی ورود چندین بار در جلسه كمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: كمیسیون فرهنگی از مسئولین سازمان حج دعوت كرد نا نسبت به مشكلات زئران و نحوه تامین امنیت آنها در سفر به عتبات عالیات توضیح دهند كه پس از بررسی این موضوعات در نهایت تصمیم گرفته شد كه هیئتی از نمایندگان مجلس برای بررسی مشكلات زئران همچون مردم عادی به عراق سفر كنند.

وی با بیان این كه این سفر از امروز پنجشنبه به مدت یك هفته آغاز شده، گفت: هیئت مجلس از مرزهای مهران و خسروی و نحوه تردد زائران از این مرزها گزارش تهیه خواهد كرد و سپس به عتبات عالیات می‌رود تا از مشكلات زائران در آنجا نیز مطلع شده و گزارش كاملی را در این راستا تهیه كند.

به گفته هدایت‌خواه علاوه بر خود وی، فاطمه رهبر نماینده تهران، شجاعی‌كیاسری نماینده ساری، آرین منش نماینده مشهد كه از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس هستند و جویجری نماینده اهواز از كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعضای هیئت را تشكیل می‌دهند.

کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چند ماه پیش در صدد انجام سفری به همراه نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط با زیارت عتبات عالیات بود تا بتواند از نزدیک مشکلات زایران عتبات عالیات را بررسی کند.

این سفر پس از تاخیری طولانی مدت امروز محقق شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما