تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۲۴۲۷

خرافات و بدعتها روح مناسبتهای مذهبی را میخراشد

خرافات و بدعتها روح مناسبتهای مذهبی را میخراشد
حجتالاسلام عبدالعلی غلامی در جلسه هماندیشی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان قم، تاکید کرد: خوشبختانه فعالیتهای چشمگیری در استان قم پیرامون ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی انجام شده است و امیدواریم این فعالیتها در سالهای آینده گسترش یابد.

او با اشاره به اولویتهای برنامههای این ستاد در سال آینده تاکید کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی باید در واقع به اتاق فکر این گونه فعالیتها تبدیل شود تا برنامهریزیهای گستردهای برای جلوگیری از ورود خرافات و انحرافها به مناسبتهای مذهبی صورت گیرد.

او گفت: در سال آینده جهتگیری فعالیتهای این ستاد به سمت ارائه طرح و برنامه‌برای جلوگیری از ورود بدعتها به مناسبتهای مذهبی و کیفیتبخشی به این مناسبتها خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال ۸۹ به برنامههای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اختصاص دارد و رئیس این ستاد در جلسه مورد نظر ضمن ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده در سال ۸۸، برنامهها و اولویتهای کاری این ستاد در سال ۸۹ را ارائه خواهد کرد.

او گفت: دستگاههای عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باید گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۸۸ را به دبیرخانه این ستاد ارائه کنند تا این گزارشها پس از جمعبندی، به شورای فرهنگ عمومی استان و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور ارسال شود.

حجتالاسلام غلامی با اشاره به تشکیل چهار کمیسیون تخصصی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان اظهار کرد: فعالیت این کمیسیونها از سال آینده به صورت تخصصی پیگیری و مورد بررسی قرار میگیرد.

در این جلسه برنامههای سازمانها و نهادها در ایام تعطیلات نوروزی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد تمامی دستگاههای عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان فعالیتهای انجام شده در سال ۸۸ را به صورت مکتوب تا اواسط هفته جاری به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما