تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۲۰۱۹

طرح پرتال «مسجد و تبلیغ» در استان هرمزگان اجرا می‌شود

طرح پرتال «مسجد و تبلیغ» در استان هرمزگان اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام احمد رحمانی، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با جمع‌آوری اطلاعات می‌توان در زمینه تجهیز مساجد و برنامه‌ریزی فرهنگی مساجد و حضور چند درصدی خواهران این استان در برنامه‌ها و نماز جماعت مساجد آمار‌گیری و نقاط ضعف مساجد را شناسایی کرد و درصدد رفع آن برآمد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به برگزاری طرح مسجدمحوری گفت: ۱۴ مسجد در سطح استان انتخاب شده است که تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر برگزاری امور فرهنگی دینی شامل اجرای برنامه مشاوره خانواره، برگزاری جلسات مذهبی، سخنرانی و اشاعه فرهنگ مطالعه و ایجاد نمایشگاه فرهنگی امضاء شده است که برای هر مسجد مبلغ ۵ میلیون ریال در طی ۳ ماه یک بار از سوی اداره تبلیغات برای اجرای این طرح تخصیص می‌یابد.

وی اجرای طرح راه‌اندازی شبکه سراسری پرتال مسجد و تبلیغ که با هدف ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی در مساجد برنامه‌ریزی شده است را از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره برشمرد و گفت: با پیوستن به این تکنولوژی می‌توانیم اطلاعات، فعالیت‌های علمای تأثیرگذار مثل ائمه جماعات، مبلغان روحانی مقیم، طرح هجرت و سایر فعالان فرهنگی دینی را از طریق ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت آنلاین به افراد دیگر انتقال داد.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به طرح حمایت از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: این طرح با هدف زمینه‌سازی برای مشارکت فرهنگی و اجتماعی ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی در عرصه تبلیغی دینی و به روز رسانی اطلاعات فرهنگی تبلیغی ائمه جماعات این دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به مطالب فوق گفت: ایجاد وحدت روحیه در بین ائمه جماعات در ارایه موضوعات و موارد اجتماعی مورد مطالعه، عینیت بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توجه هرچه بیشتر به توسعه دینی با هماهنگی این اداره در دستگاه‌های دولتی انجام پذیرفته است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون برخی از ائمه جماعات در این طرح شرکت داشته‌اند، افزود: ائمه جماعات با کتاب، لوح فشرده، جزوه «توجه به اصلاح الگوی مصرف و ضرورت آن در زندگی افراد» و «توجه به حجاب در جامعه، فرهنگ نماز و روش جدید تبلیغ دینی» مورد حمایت فرهنگی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: ائمه جماعات در زمینه‌های مهارت زندگی، اجتماعی، روان‌شناسی، اخلاق اجتماعی، فرقه‌های جدید نوظهور، سلامت و بهداشت روان، آداب و معاشرت نیز از سوی این سازمان مورد آموزش قرار می‌گیرند.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان از برگزاری طرح حمایت از ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت فرهنگی ائمه جماعات برگزار می‌شود که در آن لوح فشرده، کتاب با موضوع «انتظار و ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی و احیاء انقلاب اسلامی» در اختیار ۱۰۰ نفر از ائمه جماعات قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه شبستان مساجد استان هرمزگان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی دینی اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: تاکنون ۶۰ کتابخانه شبستان مساجد به کتاب و قفسه تجهیز شده است و اجرای این طرح بر عهده روحانیون مستقر در مساجد بوده است و سازمان تبلیغات هزینه اجرای این طرح را متقبل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما