تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۱۹۶۹

هشدار آیت‌الله رضا استادی نسبت به برخی از خرافات در پایان ماه صفر

هشدار آیت‌الله رضا استادی نسبت به برخی از خرافات در پایان ماه صفر
آیت‌الله رضا استادی در جمع زایران حرم کریمه اهل بیت(س) در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های علمای ما در طول ۱۴ قرن این بوده است که متن دین را برای ما حفظ کرده‌اند و نگذاشتند مردم مطالبی که مربوط به دین و سیدالشهدا نیست، به دین و سیدالشهدا نسبت دهند.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول خدا انحرافاتی در دین ایجاد شد که مسلمانان به دلیل این انحرافات بسیار زیان دیدند، تاکید کرد: ما نباید از متن دین منحرف شده و باید از قرآن، کلمات رسول خدا و آموزه‌های ائمه مطالب دینی را بیاموزیم و اگر خودمان نمی‌توانیم به صورت مستقیم استفاده کنیم، باید به مراجع تقلید مراجعه کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از خرافات مبنی بر کوبیدن درب مساجد در ایام پایانی ماه صفر گفت: باید در مسجد حضور یافته نماز و قرآن بخوانیم و از خدای متعال حاجت بخواهیم، ولی اینکه بخواهیم در مسجد را بکوبیم و حاجت بگیریم کار غلطی است.

وی تصریح کرد: اگر دشمن بفهمد که مردم به خرافات توجه دارند برای این مسئله برنامه‌ریزی کرده و به دامن زدن به شایعات می‌پردازد.

آیت‌الله استادی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) تاکید کرد: امام عسکری به عنوان وصیت و سفارش، مطالب مهمی را در این حدیث فرموده‌اند و مردم را به تقوا، کوشش در عبادت در راه خدا و راستگویی دعوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: دروغ با ایمان سازگاری ندارد و اگر کسی زبانش به دروغ عادت کند، ایمان ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیعه باید امین بوده و در امانت خیانت نکند، بیان داشت: کسانی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند، هرکدام کم‌کاری کرده و مردم را سرگردان کنند، در امانت خیانت کرده‌اند.

وی گفت: تمام اموالی که مربوط به دولت است در حقیقت متعلق به ملت است، اگر کسی به آن آسیب‌ بزند، در امانت خیانت کرده است.

آیت‌الله استادی خوش‌رفتاری با همسایه را از دیگر نکات مورد تاکید از سوی امام حسن عسکری(ع) در این حدیث عنوان کرد و یادآور شد: نباید باعث اذیت و آزار همسایه خود شویم، چرا که خوش‌خلقی با مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: مردم به کسی که این خصوصیات را رعایت کند می‌گویند شیعه امام عسکری است و ائمه خرسند می‌شوند و شیعیان باید باعث آبروی اهل بیت(ع) باشند.

امام جمعه قم تاکید کرد: شیعه بودن مقام و منزلت والایی است که نصیب ما شده و ائمه از ما توقع دارند که ما این مقام را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شیعیان نباید به گونه‌ای عمل کنند که با دروغگویی، خیانت و ارتکاب گناه باعث سرافکندگی ائمه اطهار شوند.

آیت‌الله استادی با اشاره به اینکه زندگی شیعیان باید باعث سربلندی باشد، اظهار داشت: امروز در دنیا شرایط به گونه‌ای است که اسلام مورد توجه قرار گرفته است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مکتب شیعه مورد توجه واقع شده است.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم که به این توجه پاسخ دهیم، باید در عمل، شیعه واقعی را به آنها نشان دهیم و باید شیعیان با عمل به گونه‌ای رفتار کنند که شیعه را تبلیغ کرده و دیگران را به امام صادق(ع)، امام زمان (عج)‌ و دیگر ائمه علاقه‌مند کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ائمه اطهار کانون خوبی‌ها هستند، گفت: شیعیان نباید دنبال خرافه بوده و سست باشند و نباید هر مسئله‌ای که به گوش آنها می‌خورد را باور کرده و مورد توجه قرار دهند.

وی ذکر خدا، قرائت قرآن و صلوات فرستادن بر پیامبر گرامی اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید وصایا و نصیحت‌های اهل بیت‌ع) را گوش کرده و به آن عمل کنید.

آیت‌الله استادی ادامه داد: از امیرالمومنین‌(ع) تا امام عسکری‌(ع) ائمه اطهار ۲۵۰ سال برای ما تلاش کرده و رنج‌های بسیاری را تحمل کردند و از ما توقع دارند که زندگی ما به گونه‌ای باشد که باعث سربلندی شود و این توقع بسیار به جا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما