تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۱۶۶۸

پرده مخملين ایرانیان در حرم حضرت رقيه(س)

پرده مخملين ایرانیان در حرم حضرت رقيه(س)
سیدحجت ابوالحسنی و همسرش با هزینه شخصی خود سه پرده روی قبر، اطراف و بالای ضریح حرم مطهر حضرت را آماده کردند که این پرده‌ها با برپایی مراسمی نصب شد.

بر اساس این گزارش ابوالحسنی و همسرش در مدت دو سال و روزانه پنج ساعت کار با هزینه شخصی معادل ۳۵۰ میلیون ریال، این پرده‌ها را آماده کردند.

در این مراسم معنوی که با حضور تولیت و خدام حرم مطهر حضرت رقیه(س) و گروهی از زائران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد، پس از ذکر مصائب دخت سه ساله امام حسین(ع) سه قطعه پرده دوخته شده روی قبر، اطراف و بالای ضریح نصب شد.

ابوالحسنی در باره ویژگی این پرده‌ها بیان کرد که جنس پارچه مخمل از نوع ممتاز بوده که روی آن سرمه دوزی که یکی از سخت‌ترین کارهای هنری است، انجام شد.

پرده روی قبر مطهر دارای ۱۱۵ سانتی متر ارتفاع، ۱۳۲ سانتی متر طول و ۷۵ سانتی متر عرض است، پرده بالای ضریح در ابعاد ۲/۵ در ۳/۵ متر و کتیبه دور آن در ۱۶ متر مربع دوخته شده است.

ابوالحسنی گفت: «پیش از این پرده روی ضریح امام حسین(ع) را دوختیم و عشق و علاقه به اهل بیت‌(ع) و فرزندان آنها سبب شد این کار جدید را نیز تقدیم کنیم.»

وی گفت: «یکی از بزرگترین افتخارات زندگی ما این است که تا کنون پرده‌های ضریح امام حسین(ع) و حضرت رقیه‌(س) دختر سه ساله ایشان را دوختیم.»

این هنرمند بیان کرد که من و همسرم سعی داریم برای همه ائمه(ع) و فرزندان گرامی آنها که دارای حرم هستند، پرده و کتیبه‌های را آماده کنیم که امیدواریم به این توفیق بزرگ دست یابیم.

ابوالحسنی، برنامه بعدی خود و همسرش را آماده کردن پرده و کتیبه برای ضریح حرم حضرت معصومه(س) ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما