تاریخ انتشار
شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۱۵۹۶

دیدار «نزار قطری» مداح اهل‏بیت، با دبیر کل مجمع جهانی اهل‏بیت

دیدار «نزار قطری» مداح اهل‏بیت، با دبیر کل مجمع جهانی اهل‏بیت
در این دیدار «حجةالاسلام والمسلمین اختری» دبیرکل مجمع با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به مداحان و روضه‏خوانان که «اشعاری را باید خواند که مضمون خوبی داشته باشد و عظمت مکتب را نشان دهد» گفت: «اگر اشعار مضمون خوبی داشته باشد سال‏ها در اذهان می‏ماند. حدود چهل سال پیش وقتی من طلبه بودم آقای کاشی شعری در خصوص وحدت مسلمانان خواند و من خوشم آمد و هنوز هم در خاطرم هست.»

ایشان به نقش ادبیات در حفظ شعائر حسینی نیز پرداخت و تأکید کرد: «شعر خیلی اثرگذار است. لذا خود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم شعرایی مانند «کمیت» را مورد توجه و لطف قرار می‏دادند.»

اختری افزود: «اشعار، نوحه‏‌ها و روضه‌‏ها باید عظمت اسلام، شجاعت اهل‏بیت(ع) و قدرت ائمه اطهار(ع) را نشان دهد. مثلا عظمت حضرت زینب(س) و قدرت او در مقابل حاکم جبار را نشان دهد که چطور در برابر ظالم می‏ایستد و صحبت می‌کند و خطابه می‌خواند. ما اگر تصور کنیم در جریان عاشورا با آن همه کشتار و آن همه ظلم، حضرت زینب(س) چگونه به عنوان یک زن آن همه شجاعت به خرج داد، عظمت ایشان را درمی‏یابیم.»

دبیرکل مجمع در پایان اضافه کرد: «خداوند را شاکریم که این موقعیت را به شما داده و برای مذهب سودمند هستید. ان شاء الله بتوانید از این فرصت خوب استفاده کنید.»

آقای نزار قطری هم ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار، انتخاب نمودن اشعار خوب و مستند را کاری مهم ولی دشوار خواند و گفت: «متأسفانه برخی از ذاکران و مداحان، روضه‏هایی ـ مثل عروسی حضرت قاسم(ع) ـ را می‏خوانند که سندیت آن معلوم نیست.»
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما