تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۶

اشعار آیینی در یک جامعه دین باور به «فرهنگ دینی» تبدیل می‌شود

اشعار آیینی در یک جامعه دین باور به «فرهنگ دینی» تبدیل می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،در این دیدار حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در دیدار با نزار القطری اظهارداشت: کار مداحان پیوند دادن قلب‌های مردم به ائمه اطهار(ع) است که با اخلاص و توکل پدید می آید و ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: از آنجا که عشق و ولای اهل بیت (ع) و پیوند جوانان و نوجوانان ما با خاندان عصمت و طهارت(ع)، تا حد زیادی، آنان را در برابر مفاسد و تهاجم فرهنگی و دین گریزی بیمه می‌کند، ضروری است که به این مساله مهم، جدی تر نگریسته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، اظهارداشت: اشعار مدح و مرثیه، در یک جامعه دین باور به «فرهنگ دینی» تبدیل می‌شود لذا هدایت و پاکسازی و آفت زدایی از این موضوع مهم دینی، بسیار ضروری است و باید مورد توجه و اهتمام جدی مداحان و شعرای آیینی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن قصد دارد جایگاه مداحی وهیئات‌ مذهبی را تضعیف نماید، تصریح کرد: بی‌محتوا کردن روضه‌خوانی‌ها ومداحی‌ها یکی از مهمترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی ایران است.

در ادامه این دیدار نزار القطری نگاه مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان به مقوله مداحی را قابل تقدیردانست و گفت: نگاه کینه توزانه دشمن، برنامه‎ریزی و هزینه‎کردن سرمایه‎های کلان جهت به انحراف کشاندن مداحی و هیئات مذهبی در سفرهایی به کشورهای مختلف داشتم کاملا آشکار و مشخص بود.

وی افزود: ساماندهی مداحان امری لازم و ضروری است و باید با شناخت آسیب‌ها و حذف سبک‎های غیر متعارف در رفع نقاط ضعف مداحان اهتمام جدی داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود رعایت شئون اخلاقی،‌ دینی و عقلی در روضه‌خوانی‌ها و تلاش برای معرفی شخصیت اهل بیت(ع) با بیان واقعیت‌ها را مورد تأکید قرار داد،در این دیدار حجت‌الاسلام دریکوند،رئیس شورای هیئات مذهبی کشورنیز حضور داشت.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما