تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۱۴۹۹

ضريح جديد امامزاده موسي‌مبرقع(ع) نصب مي‌شود

ضريح جديد امامزاده موسي‌مبرقع(ع) نصب مي‌شود
 حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمي، مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم بیان کرده است که عمليات احداث ضريح امامزاده موسي‌مبرقع(ع) در مدت يك سال انجام شده است كه براي ساخت آن 28 ميليون تومان از اعتبارات بقعه هزينه شده است.

اين ضريح در ابعاد ۲/۶۶ × ۳/۳۸ و به صورت ۱۴ دهانه طراحي شده كه ارتفاع آن نيز بيش از سه متر است؛ در اين ضريح تمامي عمليات‌هاي ميناكاري و قلم‌زني دستي انجام شده و در آن برنج، نقره و طلا به كار رفته است.

 ۲۵۰گرم طلا با عيار ۲۵ در اين ضريح به كار رفته كه توسط هنرمندان طراحي و آماده شده است.

 طي چند سال گذشته عمليات سنگ‌كاري بدنه و كف، ساخت قبر و پايه ضريح، احياي سرداب، آيينه كاري مجموعه بقاع، اجراي كتيبه خطي و همچنين ساخت و نصب درب چوبي ورودي انجام شده است.

 براي انجام اين اقدامات عمراني ۱۳۱ ميليون از اعتبارات استاني، ۴ ميليون از اعتبارات اهدايي و ۵۰ ميليون از محل درآمد بقعه بوده است.

 براي امسال نيز اقدامات عمراني از جمله اصلاح زيرسازي، اجراي طرح گنبد و كاشي‌كاري انجام خواهد شد كه برا اين منظور نيز ۸۰ ميليون تومان از محل اعتبارات استاني و ۵۰ ميليون تومان از محل اعتبارات درآمدهاي بقعه در نظر گرفته شده است.

براي انجام عمليات كف‌سازي حرم مطهر نيز ۲۰ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است كه تمامي اين اقدامات عمراني در مرحله انتخاب پيمانكار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما