تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۹

ضريح جديد امام حسين(ع) اربعين سال جاری پرده‌برداری می‌شود

ضريح جديد امام حسين(ع) اربعين سال جاری پرده‌برداری می‌شود
جامعه: رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات کشور اعلام کرد: ضريح جديد حرم مطهر امام حسين (ع)، اربعين سال جاری توسط يکی از مقامات عالی رتبه کشور در قم پرده‌برداری می‌شود.

حسن پلارک، رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات کشور که در حاشيه بازديد از کارگاه ساخت ضريح مطهر امام حسين (ع) در قم سخن می‌گفت، با اعلام اربعين سال جاری، به عنوان روز پرده‌برداری از ضريح جديد امام حسين (ع)، گفت: پس از پرده‌برداری از ضريح جديد امام حسين (ع) قطعات آن طبقه‌بندی شده و حداکثر ظرف سه ماه برای نصب به عراق منتقل خواهد شد.

پلارک گفت: پس از حادثه دلخراش سامرا و تخريب قبور امامين عسکرين(ع) با تلاش ارادتمندان ائمه اطهار، سازه اصلی حرم دوباره بازسازی شده است و عمليات نصب تزئينات داخل حرم نيز به ايران واگذار شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بيش از ۷۰ درصد کار قلم‌زنی و نقره‌زنی و ۶۰ درصد مس‌زنی ضريح به پايان رسيده است و سازه اصلی آن نيز آماده شده است.

کلارک با اشاره به اينکه طرح ساخت ضريح مطهر از طرح‌های خوب جمهوری اسلامی ايران در عراق بوده و با استفاده از کمکهای مردمی اجرا شده است، بيان کرد: طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) به ويژه صحن حضرت زهرا(س)، از ديگر پروژه‌های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عاليات کشور در عراق است که با اجرای آن مساحت صحن حرم مطهر حضرت علی(ع) ۱۰ برابر خواهد شد.

وی افزود: طراحی طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) در ايران انجام شده است و در نيمه دوم سال جاری عمليات اجرايی آن آغاز خواهد شد.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات کشور، سنگ‌کاری داخل حرم امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را از ديگر پروژه‌های در دست اجرای اين ستاد در عراق اعلام کرد و ادامه داد: عمليات طلاکاری گنبد امام جواد (ع) و امام موسی‌کاظم (ع) در کاظمين نيز در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: پس از حادثه دلخراش سامرا و تخريب قبور امامين عسکرين(ع) با تلاش ارادتمندان ائمه اطهار، سازه اصلی حرم دوباره بازسازی شده است و عمليات نصب تزئينات داخل حرم نيز به ايران واگذار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما