تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۱۴۵۴

بعد از عمره و عتبات؛ نوبت انحصار سفرهای سوریه رسید

بعد از عمره و عتبات؛ نوبت انحصار سفرهای سوریه رسید
بنا به گفته فعالان بخش خصوصی، سازمان حج و زیارت كه برگزاری سفرهای عتبات عالیات و حج را به كل در اختیار دارد، به دنبال در انحصار گرفتن برگزاری سفر زیارتی سوریه است.

انجمن صنفی دفاتر زیارتی ایران با تهیه اطلاعیه‌ای نسبت به در انحصار گرفتن سفرهای زیارتی ابراز نگرانی كرده است.

در اطلاعیه انجمن صنفی دفاتر زیارتی ایران آمده است:‌ «معاونت عتبات سازمان حج و زیارت تلاش می‌كند تا اعزام زائران به سوریه را نیز در انحصار درآورد. این معاونت كه تاكنون نتوانسته است برنامه‌ریزی مناسبی برای عتبات صورت دهد و هنوز هم زائران عتبات از هنگام ثبت‌نام تا اقامت و پذیرایی در عراق با مشكلات عدیده‌ دست و پنجه نرم می‌كنند؛ حال تصمیم دارد حوزه مدیریتی خود را گسترش داده و حق فعالیت مستقیم كارگزاران زیارتی در سوریه را نیز سلب كند.»

آنچه نگرانی كارگزاران زیارتی را تشدید کرده؛ اظهارات رئیس جدید سازمان حج و زیارت در مورد ساماندهی سفرهای سوریه است. علی لیالی در جمع كاركنان معاونت عتبات عالیات با بیان اینکه سازمان حج و زیارت طبق قانون در امور مربوط به سوریه نیز باید پاسخگو باشد، ارتقای خدمات در سوریه را نیز از کارهای راهبردی دانست و از معاونت عتبات خواست که در مرحله اول تقویت جنبه نظارتی رادر دستور کار خود قرار دهد.

پیش از این نیز بارها كارگزاران زیارتی و فعالان بخش خصوصی نسبت به تنزل كیفیت امكانات سفرهای زیارتی انحصار گرفتن این سفرها از سوی سازمان حج و زیارت هشدار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما