تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۰۷۳۵
مرتضی تمدن، استاندر تهران:

محرم امسال حضور نیروی انتظامی پررنگ تر خواهد بود

محرم امسال حضور نیروی انتظامی پررنگ تر خواهد بود
استاندار تهران در پاسخ به سئوال خبرگزاری ایسنا درباره تدابیر امنیتی و فرهنگی استانداری تهران در دهه اول محرم گفت اگر قرار است امنیتی به كار گرفته شود، آن تامین امنیت مردم و دستجات عزاداری برای ایجاد فضایی كاملا آرام و مناسب به منظور سوگواری است.

وی عزاداری را بحثی مردمی دانست و گفت: عزاداری كار دولتی نیست كه بخواهیم در آن ورود پیدا كنیم، لذا تنها امكانات و زمینه لازم برای حضور عزاداران را فراهم می‌كنیم.

تمدن با بیان این كه این در حالیست كه برخی نكاتی همچون قمه‌زنی كه ممكن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد را به دستجات و هیات‌های عزاداری تاكید كرده‌ایم، تا این كار انجام نشود، به تدابیر اتخاذ شده در راستای مدیریت ترافیكی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره كرد.

وی در این باره یادآور شد: در مباحث ترافیكی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا امكان حركت دستجات در سطح تهران و شهرستان‌های استان روان باشد.
استاندار تهران همچنین با اشاره به تامین مایحتاج دستجات عزاداری همچون روغن، برنج و گوشت با قیمت دولتی، عنوان كرد: در این باره با وزارت بازرگانی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا این اقلام با قیمت دولتی تامین و در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گیرد.

به گفته وی این در حالیست كه در مورد مباحث فرهنگی نیز مقرر شده تا پوشش‌ رسانه‌ای كاملی از ایام سوگواری دهه محرم برای افرادی كه امكان حضور در هیات‌های عزاداری را ندارند، به صورت فراگیر فراهم شود.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران تاكید كرد: در عین حال حضور نیروهای انتظامی و دست اندركاران ایجاد نظم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پررنگ‌تر است، چرا كه مردم نیازمند این حضور در مباحثی همچون ترافیك و عبور و مرور هستند تا مورد سوءاستفاده افراد بدطینت قرار نگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما