تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۴۷۷

دومین گردهمائی طبالان پیشکسوت قم برگزار شد

به گزارش خیمه، در این مراسم معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در زمان طاغوت هیئت ها در مساجد، حسینیه ها و بخشی در منازل مراسم های خود را برگزار میکردند و در اصل هیئتهای مذهبی انقلاب را بیمه کردند .

حجت الاسلام نجارزاده با بیان اینکه یکی از هیئتهای خود جوش هیئت طبالان استان قم است افزود: در زمانهای گذشته مردم قم با صدای طبل های این هیئت به استقبال ماه محرم می رفتند و سیاه پوش می شدند.

وی گفت: صدای طبل و شیپور مردم را برای عزاداری دعوت می کرد و هر ریتم علامتی خاص برای خود داشت که مردم از آن آگاه بودند، و این هنر که در زمان به عنوان شعار بود، امروز رشد کرده و به دلیل عدم اطلاع رسانی به ابتذال کشیده شده است و مراجع تقلید به دنبال برداشتن این ابتذال از مراسم عزاداری هستند.

نجارزاده افزود: سازمان تبلیغات به عنوان سازماندهی هیئات به بحث آموزش معرفت شناسی پرداخته است و هنر تعزیه و طبال بر عهده حوزه هنری است و باید در سازماندهی طبال تجدید نظر گردد.

دبیر اجرایی این گردهمایی با بیان اینکه اولین دوره این گردهمایی سه سال پیش بود، افزود: این هیئت زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی می باشد ولی هیچگونه کمکی به این هیئت از این سازمان نشده است.

حسین زمانی قمی گفت: برای بسیاری از هیئت های قم دعوت نامه ارسال شده بود ولی این گردهمایی با استقبال بسیار کمی روبرو شده است.

خاطر نشان می شود در پایان این مراسم از تعدادی از طبالان پیشکسوت این استان تقدیر به عمل آمد.
  • طبال

    طبال

  • طبال

    طبال

  • طبال

    طبال

  • طبال

    طبال

  • طبال

    طبال

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما