تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۸
۱
۰
کد مطلب : ۱۰۵۱۵
نهادهای عاشورایی

درباره هیئت امنای ساخت ضریح مطهر

درباره هیئت امنای ساخت ضریح مطهر

این نمودار برگرفته از سایت موسسه است

رییس هیئت مدیره این مجموعه حجت السلام علی نظری منفرد است.

تا کنون شخصیت‌های دولتی و حکومتی زیادی از کارگاه‌های ساخت ضریح مطهر در قم بازدید کرده‌اند.

شما قمی‌ها زرنگی کردید و گل سر سبد را چیدید

مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولین ساخت ضریح مطهر امام حسین علیه السلام با ایشان فرمودند:

«خوشا به حالتان، توفیق خیلی بزرگی است و یکی از بهترین کارهایی است که می‌شود انجام داد. شما قمی‌ها زرنگی کردید و گل سرسبد را چیدید. همه آرزو دارند به ائمه اطهار(علیهم السلام) اظهار ارادت بکنند و این ساخت ضریح مطهر حضرت سید الشهدا (علیه السلام) یکی از آن کارهایی است که باید انجام داد که شما دارید انجام می‌دهید. الحمد لله مجموعه‌ی که شما تشکیل داده‌اید، جمع خوبی است و دارند کار را پیش می‌برند.

انشاء الله موفق باشید و کاروان موفقی را بری نصب ضریح به کربلا اعزام کنید؛ خداوند شما را کمک کند تا این کار زیبا و شیرین را به انجام برسانید.»

قم پیشتاز همه کارهای انقلاب است

محمود احمدی‌نژاد در بازدیدی که از این کارگاه‌ها داشته است؛ با اشاره به جایگاه امام حسین در خلقت گفت: عشق به امام حسین در جان بشریت چکانده شده است . عشق به امام حسین عشق به خداست و این دو یکی و جدانشدنی می‌باشند.

رئیس دولت دهم در ادامه گفت: امروز حضرت ولی عصر منادی و بر پاکننده یاد امام حسین در دنیاست و حرکت حضرت امتداد حرکت سیدالشهدا می‌باشد.

احمدی نژاد افزود: دو مراسم است که مردم به خوبی آن را اداره می‌کنند و اگر دولت دخالت کند کار آنطور که باید اداره شود امکان پذیر نیست. که آن دو یکی عزاداری سیدالشهدا و یکی هم نیمه شعبان می‌باشد.

او گفت : خدا امام حسین را خلق کرد تا خودش را نشان دهد و راه امام حسین راه خداست.

رئیس دولت دهم با اشاره به ساخت ضریح مطهر سیدالشهدا گفت: کار برای امام حسین هم ارزنده است و هم سازنده . و شما باید قدر این فرصت را بدانید به خصوص که نام قم است و قم پیشتاز همه کارهای انقلاب است و چه خوب است که دیگران هم در این کار عظیم مشارکت کنند . و این امکان فراهم شود که شیعیان دیگر کشورها هم مشارکت نمایند.

رئیس شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی این کار خواستار برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک جریان فرهنگی در کشور در رابطه با این امر شد.

احمدی‌نژاد خواستار استفاده از بهترین امکانات در ساخت ضریح جدید شد و گفت: باید در این کار از بهترین هنر ایرانی و اسلامی با بهترین کیفیت استفاده کرد و این کاری است که ماندگار خواهد بود.

در خاتمه این دیدار احمدی نژاد با تشکر از تلاش هیئت امنا گفت: امیدوارم این امر مبارک به افتخاری برای ملت ایران تبدیل شود.

‌کسانی که در این کارگاه هستند باید قدر خود را بدانند

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در سفر به قم با حضور در کارگاه ساخت ضریح مطهر حرم امام حسین (ع) با مراحل مختلف این پروژه آشنا شد.

در این بازدید که با حضور هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) همراه بود، لاریجانی با مراحل مختلف ساخت ضریح از جمله قلم زنی، تراش چوب و ساخت ماکت آشنا شد.

رئیس مجلس با تشکر از مسئولان این پروژه عظیم  و گفت: کسانی که در این کارگاه مشغول فعالیت هستند باید قدر خود را دانسته و شکرگزار این نعمت باشند.

در پایان این بازدید پرچم مطهر گنبد امام حسین (ع) به رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا شد.


ارتباط با هیئت امنای ساخت ضریح مطهر

آدرس :‌ایران - قم - خیابان ۴۵ متری عمار یاسر - جنب کوچه ۲ - پلاک ۴۰
تلفن: ۷۷۱۵۷۲۸ - ۰۲۵۱
فكس: ۷۷۰۸۱۱۱ - ۰۲۵۱
آدرس سایت : www.zarih.org
صندوق پستی: ۱۹۴– ۳۷۱۵۵
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

اکبر قلیزاده
Iran, Islamic Republic of
اجرکم عنده الله امیدوارم خداوند همه خیرات از جمله خیران ساخت ضریح امام حسین را قبول فرمائید