تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۰۳۹۳
هیئات مذهبی

درباره شورای هیئات مذهبی استان اصفهان

درباره شورای هیئات مذهبی استان اصفهان
مرتضی اشتری رئیس شورای هیئات مذهبی استان اصفهان در گفتگوی کوتاهی با خیمه برخی برنامه‌های این شورا را برشمرد و از فعالیت‌های این نهاد در رسیدگی به مشکلات و حل اختلافات هیئات خبر داد. وی اقدامات این مرکز را پس از رسیدگی به امور تأسیس هیئت‌ها و ثبت و نظارت بر عملکرد آنها، برگزاری آئین و مراسم ویژه عاشورا عنوان کرد. 

اشتری که در ۱۲ سال گذشته ریاست شورای هیئات مذهبی استان اصفهان را بر عهده داشته است، امسال نیز با رأی ۳۳ عضو برگزیده شهرستان‌های این استان، به عنوان رئیس شورای مرکزی این نهاد انتخاب شد. او همچنین ریاست کانون مداحان و ستاد امر به معروف هیئات مذهبی را بر عهده دارد. 

با این حال اشتری از خیمه خواست درباره تشریح عملکرد و فعالیت‌های دیگر این شورا با سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت و گو کند. لذا مسئول هیئات مذهبی سازمان تبلیغات استان اصفهان، در همکاری با خیمه، به شرح بیشتر فعالیت‌های این نهاد پرداخت. 

جعفری، در این باره توضیح داد که بازدید از هیئات در ایام محرم، پیگیری ارزاق هیئت‌ها و رسیدگی به امور هیئات نزد شهرداری، استانداری و ائمه جماعت از فعالیت‌های این شورا در ماه‌های محرم و صفر است و از برگزاری همایش ستاد ساماندهی هیئات در این استان خبر داد. 

مسئول هیئات مذهبی سازمان تبلیغات استان اصفهان از برنامه‌ریزی این نهاد برای مناسبت‌های مختلف مذهبی سخن گفت و یادآور شد سال گذشته در طول دهه فاطمیه در چهارباغ اصفهان مراسمی نمادین از سوی هیئات برگزار شد. وی تشریح کرد امسال نیز برای پیشواز ایام محرم، سه روز پیش از محرم گردهمایی هیئت‌ها در گلستان شهدای اصفهان ترتیب داده شده است.  

جعفری همچنین از آئین‌های ویژه اصفهان برای ایام محرم به حضور دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در بازار این شهر اشاره کرد و گفت از میان ۴۶۰۰ هیئت استان اصفهان که ۳۵۰۰ هیئت آن به ثبت رسیده‌اند تعداد ۱۲۷۸ هیئت تنها در شهرستان اصفهان فعال هستند. 

وی همچنین از تشکیل جلسات استانی این هیئت‌ها به صورت ماهیانه در اصفهان خبر داد و متذکر شد که هر شهرستان نیز جلساتی با فاصله زمانی ۱۵ روزه برگزار می‌کند. 

جعفری برگزاری نمایشگاه فرهنگی مناسبت‌های مذهبی را، از دیگر فعالیت‌های شورا برشمرد و به برگزاری کنگره شعر عاشورایی در این استان اشاره کرد.

جعفری در پایان از آمادگی این شورا برای ایام محرم امسال و هماهنگی هیئات مذهبی استان اصفهان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما