تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۹
کهن دل، روزنامه نگار برگزیده همایش روایت شیدایی:

زبان روزنامه نگاران در ارائه مفاهیم عاشورایی روشن نیست

زبان روزنامه نگاران در ارائه مفاهیم عاشورایی روشن نیست
برگزیده همایش روایت شیدایی گفت: ما به عنوان اهالی رسانه باید مفاهیم فرهنگ عاشورایی را به زبانی روشن و در خور به مخاطبان ارائه بدهیم.

کهن دل، روزنامه نگار روزنامه قدس و روزنامه نگار برگزیده همایش روایت شیدایی در گفتگو با ستاد خبری این همایش یادآور شد: روزنامه ای که من در آن مشغول به کار هستم بنابه رسالتی که دارد بیشتر توجه اش به حوزه فرهنگ و دین است و یکی از حوزه های که در محور توجه فرهنگی قرار دارد موضوع عاشورا و محرم و صفر است که از ابعاد مختلف به آن پرداخته می شود.

کهن دل افزود: من یک پیشنهاد و در عین حال یک انتقاد در حوزه رسانه و فرهنگ عاشورایی دارم و این انتقاد من جنبه رسانه ای دارد زیرا هنوز میان حوزه فرهنگ دینی و مردم آن ارتباط لازم را برقرار نکرده است.

این روزنامه نگار در ادامه گفت: ما باید به عنوان اصحاب رسانه مفاهیم ارزشی و فرهنگی به خصوص فرهنگ عاشورایی دیگر و آیین های دینی را با شیوه ای در خور و زبانی روشن به مخاطبان ارائه دهیم، اما هنوز بلاتکلیف هستیم زیرا زبان بیان ما هنوز به یک واحد مشخص نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز ما نمی دانیم فرهنگ عاشورایی را برای چه کسی می نویسم عده ای از زبان رسانه خارج می شوند و به شیوه علمی و با زبانی سخت و عده ای دیگر با زبانی سطحی به بیان عقاید می پردازند و این در حالیست که مردم، بیش از ما و جلوتر از ما فضای موجود را درک می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما