تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۱
دعایی در حاشیه همایش شیدایی:

چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی در تبیین نهضت عاشورایی بسیار موثر بودند

چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی در تبیین نهضت عاشورایی بسیار موثر بودند
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تاکید کرد: شخصیت های برجسته ای مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر علی شریعتی در تبیین آیین عاشورایی موثر بودند.

حجت الاسلام سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در حاشیه همایش روایت شیدایی در گفتگو با ستاد خبری این همایش، درباره تاثیر واقعه عاشورا در برانگیختن مردم برای مبارزه با شاه و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آنچه بیش از هر چیزی در این پیروزی تاثیرگذار بود، تبیین جامعی از فرهنگ و نهضت عاشورایی بود که توسط شخصیت های برجسته، اهل مطالعه و تحقیق مانند شهید مطهری، بهشتی و شریعتی با صبوری و به صورت بسیار تاثیرگذار به جامعه فرهنگ و مسلمانان ارائه می شد.


دعایی در ادامه افزود: این بزرگان با خلوص و اعتقاد وِیژه ای که داشتند، ایثار و از خود گذشتگی را در رابطه با فرهنگ عاشورایی بر مبنای اصالت برای مردم بیان داشتند.

وی تصریح کرد: در گذشته بیشتر مسائل چون کسب فیض و مستفیض شدن از فرهنگ عاشورایی رواج داشت، تلاش این بزرگان در بازگردان فرهنگ عاشورایی به مسیر اصلی خود بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، خاطرنشان کرد: مرحوم مطهری در میان این عزیزان بیشترین تاثیرات را در شکل گیری این جریان گذاشت تا حدی که از سوی بسیاری از محافل سنتی آن زمان تحریم شده بود، مثلا در پاکستان کتابهایش را تحریم کرده بودند، مرحوم شریعتی نیز با ارائه یکی منطق، منشا تحول و پالایش مراسم عاشورایی شد.

وی درباره شیوه های نوین عزاداری و مداحی گفت: متاسفانه بعد از انقلاب برخورد مناسبی با این این شیوه های نوین نشده است.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، در پایان تاکید کرد: درباره تاثیرات مداحی و رسانه ای بودن این مسئله نیاز به گفتگوی طولانی دارد، اما در یک جمله می توان گفت این بستگی به محتوای آن دارد اگر محتوا تاثیرگذار، مستند و منطبق بر اصالت باشد، می تواند رابطه ای رسانه ای با بیرون داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما