تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۵۶۸۸
حجت الاسلام وافی:

به دنبال بازتعریف نوحه از منظری تازه هستیم

به دنبال بازتعریف نوحه از منظری تازه هستیم
رئیس شورای سیاست گذاری همایش «روایت شیدایی» گفت: تجلیل از آثار برتر نوحه در رشته های مختلف شعر، آهنگسازی و اجرا به معرفی معیارهایی برای ارزیابی نوحه و مرثیه کمک می کند.

به گزارش ستاد خبری همایش روایت شیدایی،حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر مرکز مطالعات راهبردی "خیمه" و رئیس شورای سیاست گذاری این همایش با اشاره به زمینه های شکل گیری این همایش گفت: مجموعه فرهنگی خیمه، از بدو تأسیس، فعالیت خود را بر محور عاشورا و مناسک آئینی متمرکز کرده است و نوحه نیز یکی از مناسک آئینی است.

وی افزود: نوحه را می توان از تأثیرگذارترین اشکال مناسک آئینی دانست که زمینه های ابداع و ابتکار در آن، بسیار بیشتر از سایر مناسک است و بنابراین توجه ویژه ای را می طلبد.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش "روایت شیدایی" هم چنین پیرامون اهداف برگزاری همایش گفت: اولین هدف مورد توجه ما، بازتعریف نوحه از منظری تازه است؛ به طوری که موجب نزدیکی بیشتر اهل موسیقی و مداحی به یکدیگر شود، از سوی دیگر، تجلیل از آثار برتر نوحه در رشته های مختلف شعر، آهنگسازی، اجرا و ... به نوعی به معرفی معیارهایی برای ارزیابی نوحه و مرثیه می انجامد که این نیز از اهداف عام مورد نظر همایش است.

وی افزود: بخش دیگر مورد توجه در این همایش که به مناسبت ایام پیروزی انقلاب به آن افزوده شده، نوحه عاشورای سال ۵۷ و همچنین نوحه اقوام است که توانست در فضای خفقان آن روز، زمینه ابراز پیام اجتماعی جامعه را در هیئت های عزاداری متبلور کند.

گفتنی است، همایش "روایت شیدایی" عصر امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۵ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما