تاریخ انتشار
شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۵
۰
کد مطلب : ۹۸۴۱

بازگشایی مرز خسروی برای زائران

بازگشایی مرز خسروی برای زائران
بهرام تیموری، فرماندار شهرستان مرزي قصرشيرين با تائيد اين خبر گفت: «براساس تفاهمنامه‌اي كه بين استاندار كرمانشاه و استاندار دياله عراق منعقد شد، امنيت زائران برعهده طرف عراقي و شركت‌هاي امنيتي آن كشور است و با اطمينان از اين موضوع از امروز زائران كربلاي معلي و عتبات عاليات به صورت كارواني درقالب كاروان‌هاي حج و زيارت به عراق سفر مي‌كنند.»

دیروز دو كاروان از زائران كرمان به عراق اعزام و همزمان ۴ كاروان از عراق به سمت ايران حركت كردند و با توجه به ظرفيت بسيار بالاي مرز بين‌المللي خسروي در استان كرمانشاه آمادگي ورود و خروج ۱۰ هزار نفر زائر در روز وجود دارد.

پيش از اين امكان اعزام انفرادي زائران در مرز خسروي امكانپذير بود اما با شرايط موجود تنها كاروان‌هاي زائران براساس زمان‌بندي و برنامه‌ريزي سازمان حج و زيارت پذيرش خواهند شد و زائران به صورت انفرادي نمي‌توانند به عراق مسافرت كنند.

خوشبختانه همه امكانات مرزي، پايانه بزرگ بين‌المللي، گمرك، گذرنامه و كنترل‌هاي مرزي در خسروي مستقر و فعال است و با كمترين معطلي كاروان زائران اعزام خواهند شد.

طرف عراقي زائران ايراني را به صورت حفاظت شده و تدابير لازم امنيتي به بغداد و از آنجا به شهرهاي زيارتي اعزام خواهد كرد و براساس تفاهمنامه و توافق‌نامه استانداري دياله مسئوليت امنيت زائران را برعهده دارد.

مرز بين المللي خسروي، كوتاه‌ترين، مطمئن‌ترين و قديمي‌ترين راه عبور زائران عتبات عاليات و زائران عراقي حرم امام رضا(ع) است كه بيش از يك هزار سال قدمت و سابقه تردد دارد و باتوجه به زيرساخت‌هاي بسيار مناسب استان كرمانشاه از جمله بزرگراه كربلا، فرودگاه بين‌المللي كرمانشاه و سرويس‌هاي مختلف، اميد آن مي‌رود به برنامه ريزي حج و زيارت، ترد زائران دو كشور از سرعت بيشتري برخوردار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما